شهردار منطقه یک گفت:تشدید بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، بازدید از مساجد تحت پوشش منطقه به منظور رعایت اصول بهداشتی انجام خواهد شد.

خدمت‎رسانی تمام ادارات به شهروندان در ماه مبارکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اصغری شهردار منطقه یک گفت: این جلسه با دستورکار گزارش اقدامات انجام شده کارگروه کنترل بیماری سالک و بیان اهداف کنترل بیماری، پیگیری کارگروه مربوطه در سال جاری، پیشگیری از بیماری التور، استقبال از ماه مبارک رمضان و اقدامات ادارات ذیربط در خصوص بهداشت (مساجد-تکایا-حسینیه ها)، برگزار شد.

وی ادامه داد: در خصوص بیماری سالک در منطقه تحت پوشش، مبارزه با سگ‌های ولگرد و جوندگان، جمع آوری و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب، جمع‎‏آوری نخاله‏های ساختمانی، تعداد موارد شناسایی بیماری و میزان کاهش یا افزایش مبتلایان و آموزش به شهروندان در خصوص بیماری سالک و همچنین از بین بردن کانون‎های رشد عامل بیماری در این جلسه مطالبی بیان شد.

شهردار منطقه یک گفت: باتوجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، در خصوص وضعیت بهداشتی مساجد در منطقه تحت پوشش، وضعیت سرویس‌های بهداشتی موجود در مساجد، لزوم همکاری ارگان‌های مرتبط جهت بهبود وضعیت بهداشتی مساجد، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی مطالبی مطرح گردید.

اصغری به مصوبات این جلسه اشاره و افزود: تشدید بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، به ویژه مراکز تولید و توزیع زولبیا، بامبه، حلیم، بازدید از مساجد تحت پوشش منطقه از به منظور رعایت اصول بهداشتی و تعیین کارگروه جهت بازدید مشترک از مساجد به صورت موردی و درصورت لزوم از مصوبات این جلسه بود.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی لازم درخصوص کانون‌های بیماری سالک در منطقه، تعیین کارگروه جهت بازدید مشترک از مدارس به صورت موردی و درصورت لزوم و اقدامات آموزشی لازم به شهروندان درخصوص بیماری سالک و التور و موارد مرتبط از دیگر مصوبات جلسه شورای بهداشت این منطقه بود.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

خدمت رسانی در ماه مبارک رمضان

برچسب ها: رمضان ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.