مدیر آموزش و پرورش بهبهان از درخشش ۲ تیم دانش آموزان بهبهانی در چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا و انتخاب دو طرح طلایی برای اعزام به مسابقات جهانی خبر داد.

رسول عبدی پور،مدیر آموزش و پرورش بهبهان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این جشنواره ملی برای چهارمین سال متوالی با فراهم آوردن موقعیت جدید و مجزا از موقعیت‌های رسمی یادگیری در جهت ارتقاء علمی و مهارتی دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره در ۷ محور برگزار می‌شود که ۲۸۰ طرح در بخش اختراعات و دستاورد‌های دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم شرکت کردند که پس از داوری توسط اساتید دانشگاه تهران تعدادی طرح به عنوان طرح طلایی و تعدادی به عنوان طرح نقره‌ای معرفی شدند.

عبدی پور با اشاره به توانمندی دانش آموزان و مشارکت اثربخش دبیران بهبهانی در جشنواره ها، تصریح کرد: با راهنمایی حجت الله معلمیان، دانش آموزان زهرا قنبری از دبیرستان فرهیختگان و امیرعلی طباطبایی و رضا معلمیان از دبیرستان نمونه دولتی رسول اکرم (ص) با ارائه ۲ طرح طلایی با عناوین دستگاه نانوراکتور تولید لایه‌های نازک و تب سنج هوشمند توانستند موفق به کسب رتبه برتری چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا شده و به مرحله مسابقات جهانی راه یابند.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی با دریافت ۷۹۱ اثر از دانش آموزان شهرستان پایان یافت.

وی در ادامه افزود: پس از انجام ارزیابی آثار دریافتی، ۲۴۹ اثر برجسته و هنرمندانه از دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوره شهرستان بهبهان توانست با کسب امتیاز لازم به مرحله استانی راه یابد.

عبدی پور با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری عرصه شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان است، اضافه کرد: از عنوانین مهم این مسابقه می‌توان هنر‌های آوایی و نمایشی، رسانه و فضای مجازی، ادبی و پژوهشی، هنر‌های دستی و تجسمی، فیلم کوتاه و هنر‌های نوازندگی را نام برد.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان اظهار کرد: شکوفایی استعداد‌های خدادادی و توانایی‌های فردی در گرو تلاش و کوشش است و مسابقات فرهنگی و هنری با گستردگی وسیع، فرصتی مناسب برای بروز توانمندی‌های دانش آموزان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.