نیروی دریایی آمریکا امروز اعلام کرد یک ناوشکن موشکی آمریکا به همراه دو ناو هواپیمابر ژاپن، دو کشتی نظامی هند و کشتی‌های گشتی فیلیپین در دریای جنوبی چین مانور نظامی انجام دادند.

مانور دریایی آمریکا و ژاپن در دریای چین جنوبی علی‌رغم مخالفت‌های پکنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا از انجام مانور مشترک با ژاپن، هند و فیلیپین در دریای جنوبی چین که مورد ادعای حاکمیت پکن است، خبر داد.

با اینکه در گذشته نیز مانور‌های مشابهی در این منطقه صورت گرفته بود، اما این مانور مشترک میان چهار کشور نشان دهنده چالش تازه‌ای برای چین است که به تازگی نیز دونالد ترامپ تهدید کرده است تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را افزایش می‌دهد.

اندرو کلاگ، فرمانده و کاپیتان ناوشکن آمریکایی، در این خصوص گفت: «مشارکت حرفه‌ای با متحدان، همکاران و دوستانمان در منطقه فرصتی برای ماست تا حضورمان را در منطقه تقویت و روابط مستحکم‌تری ایجاد کنیم».

این مانور مشترک که روز گذشته (چهارشنبه) به پایان رسید پس از عبور روز دوشنبه دو کشتی جنگی دیگر آمریکا از نزدیکی جزایری در منطقه‌ای که مورد ادعای چین است صورت گرفت که این مسئله سبب اعتراض پکن شده و این اقدام را نقض حاکمیت ملی این کشور نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار