مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از ثبت بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی جدید در سامانه رصد اشتغال این شهرستان در سال گذشته در شهرستان اردبیل خبر داد.

وی افزود: تعهد این مدیریت در سال ۹۷ برای ایجاد اشتغال ۵۰۳ نفربود که در مجموع برای ۵۱۵ نفر اشتغال زایی در زمینه‌های مختلف دامداری، صنایع و تولیدات گیاهی ازمحل طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و خوداشتغالی محقق شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل ادامه داد: با ایجاد این میزان اشتغال زایی، بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه ابلاغی سال ۹۷ در این شهرستان اجرایی شده است.

احدی عالی بیان کرد: در طول سال گذشته از محل طرح‌های پایدار روستایی ۸۰ طرح با تسهیلاتی به ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال، با اشتغال زایی ۲۱۴ نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۲۵۰ طرح نیز جهت دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر با اشتغال زایی ۵۵۰ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است که در مجموع مبلغ ۴۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با اشتغال زایی ۵۱ نفر با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تسهیلات پرداختی خرید ماشین آلات کشاورزی (تراکتور و کمباین) این شهرستان را مبلغ ۲۴ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال برای ۳۴ نفر از متقاضیان در سال ۹۷ عنوان نمود.

احدی عالی در ادامه در خصوص پرداخت تسهیلات حمایتی مشاغل خانگی نیز اظهار کرد: در سال ۹۷ مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات طرح‌های پشتیبان با اشتغال زایی ۸۶ نفر و مبلغ ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از تسهیلات طرح‌های مستقل با اشتغال زایی ۶۸ نفر به کارآفرینان پرداخت شده است.

وی در پایان سخنان خود افزود: اعطای تسهیلات حمایتی دولت با هدف ایجاد اشتغال و مهارت آفرینی در روستا‌ها و توسعه و احیای طرح‌های نیمه فعال و فعال انجام می‌پذیرد و به منظور تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درحال اجراست و نقش مهمی در اشتغال و رفع مشکل بیکاری ایفا می‌کند و این مدیریت اقدامات حمایتی لازم را در بحث اشتغال زایی انجام می‌دهد و بدین منظور واجدین شرایط می‌توانند جهت دریافت راهنمایی و تشکیل پرونده به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال و مهارت آفرینی در روستا‌های اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.