پایگاه اینترنتی نشریه گاردین در گزارشی به بررسی اقدامات مخرب دونالد ترامپ و مهلت ۶۰ روزه ایران به کشور‌های اروپایی برای تغییر رفتارشان پرداخت.

گاردین: رفتار‌های وقیحانه ترامپ پیامد‌های جدی برای دنیا داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارشی نوشت اگرچه رفتار‌های مضحک و وقیحانه دونالد ترامپ ممکن است شبیه یک نمایش تلویزیونی باشد، اما این رفتار‌ها پیامد‌های جدی به دنبال خواهند داشت.

در پایگاه اینترنتی نشریه گاردین آمده است: دوران ریاست جمهوری ترامپ به گونه‌ای است که آدم را وسوسه می‌کند آن را یک نمایش تلقی کند. اما با وجود تمام پوچی و طنزواره بودن شخصیت محوری آن، هرازگاهی به خاطر می‌آوریم که دولت ترامپ شوی تلویزیونی نیست و یک واقعیت است و اقداماتش مهم است و مخاطراتی که وجود دارد فوق العاده بالا است. یکی از چیز‌های جدید و فوری که این مخاطرات را به ما گوشزد می‌کند روز گذشته اتفاق افتاد و ایران اعلام کرد دیگر به طور کامل به توافق هسته‌ای پایبند نخواهد بود، توافقی که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و آمریکا و اروپا حاصل شد و بر اساس آن تهران توافق کرده بود یک توقف ۱۵ ساله در برنامه هسته‌ای‌اش به ازای لغو تحریم‌های اقتصادی ایجاد کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح روز گذشته – درست یک سال بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای - در یک سخنرانی تلویزیونی مجموعه‌ای از اقدامات این کشور را اعلام کرد. تنها در صورتی می‌توان جلوی این اقدامات ایران را گرفت که اروپا ترامپ را نادیده بگیرد و به تهران اجازه دهد یک بار دیگر نفت بفروشد و به نظام بانکی بین‌المللی دسترسی داشته باشد. در شدیدترین گام، روحانی به اروپایی‌ها ۶۰ روز مهلت داد تصمیم خودشان را بگیرند: یا تجارت با ایران را از سر بگیرند یا شاهد از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دنيا بايد مشكلشو با آمريكا تا ابد حل كنه والا دير ميشه
آخرین اخبار