نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران تصمیم اخیر کشورمان در قبال برجام را ناقض معیار‌های بین‌المللی خواند.

ادعای وقیحانه هوک: اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود ناقض معیار‌های بین‌الملل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، امروز (چهارشنبه) در جریان یک نشست خبری، در اظهاراتی وقیحانه تصمیم اخیر کشورمان در قبال برجام را ناقض معیار‌های بین‌المللی خواند.

هوک همچنین خطاب به خبرنگاران گفت منتظر تشدید فشار‌های آمریکا و تحریم‌های بیشتر این کشور علیه ایران باشند.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در حالی وقیحانه واکنش ایران به بدعهدی‌های شرکای برجامی خود را ناقض معیار‌های بین‌المللی می‌خواند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اردیبهشت ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در اقدامی یکجانبه و غیرقانونی این کشور را از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی که مورد تایید شورای امنیت است، خارج و تحریم‌های خود علیه تهران را نیز دوباره وضع کرد.

این در حالی است که کشور‌های اروپایی امضاکنندگان برجام نیز که همواره از پایبندی خود به این توافق دم می‌زنند، تاکنون هیچ اقدام عملی و مؤثری برای حفظ آن انجام نداده اند.

از سوی دیگر، ویکتوریا کوتس، رئیس بخش خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا، در یک نشست خبری مدعی شد پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران صادقانه است. او با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات واشنگتن علیه کشورمان و در اظهاراتی متوهمانه گفت: این گفتگوها باید بر مبنای شروط آمریکا انجام شود. 

صبح امروز، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد. این تصمیم ایران در واکنش به نقض برجام توسط آمریکا و انفعال شرکای اروپایی این توافق در قبال آن اتخاذ شده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار