مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ از توزیع بیش از ۳ هزار بسته غذایی بین سیل زدگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مکی یازع، مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ بسته حمایتی شامل مواد غذایی بین سیل زدگان ۱۸ روستای شادگان توزیع شد.

وی بیان کرد: اقلام بسته حمایتی شامل؛ برنج، روغن، شکر، آرد، حبوبات، ماکارونی، آب معدنی و رب گوجه است که توسط ستاد عتبات عالیات، ناجای خوزستان و نیرو‌های الحشد شعبی عراق تهیه و توزیع گردید.

یازع به توزیع ۶۰۰ وعده افطار بین نیازمندان و سیل زدگان در روستا‌های شادگان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: در حال برنامه ریزی با ستاد‌های مردمی برای توزیع بسته حمایتی همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی (ع) در روستا‌های شادگان هستیم.

این مقام مسئول به وحدت همه اقوام ایرانی و بسیج امکانات مردمی برای کمک به سیل زدگان در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: علاوه بر حضور مواکب شهرستان‌های آبادان، ماهشهر و شادگان مواکب مردمی از کردستان، آذربایجان، زنجان، تهران، مرکزی، بوشهر و سپیدان فارس برای کمک به سیل زدگان همراهی و کمک کردند.

مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ تصریح کرد: الحشد الشعبی عراق علاوه بر انتقال کمک‌های امدادی به وسیله ۴۰۰ دستگاه کامیون ۵، ۵ میلیارد ریال نیز اقلام مورد نیاز سیل زدگان را از بازار داخل کشور خریداری و بین سیل زدگان توزیع کرد.

مکی یازع بیان داشت: گروه‌های مهندسی، درمانی الحشد شعبی عراق نیز علاوه بر برپایی درمانگاه و اعزام ۷ دستگاه آمبولانس به وسیله قایق نیز به یاری سیل زدگان شادگان شتافتند.

وی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور هنرمندان صاحب نام کشور از جمله؛ پرویز پرستویی، رضا کیانیان، عی صادقی بهزاد کریمی برای سیل زدگان شادگان اشاره و اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون ریال اسباب بازی از سوی هنرمندان خریداری و بین کودکان سیل زده توزیع شد.

یازع به آغاز تخلیه آب از منازل روستا‌های درگیر سیل در شادگان اشاره کرد و اذعان داشت: تخلیه آب از روستا‌های شادگان به وسیله ۱۴ دستگاه پمپ در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز بارگشت روستائیان درگیر درسیل به روستا‌های خود افزود: اقلام مورد نیاز و ضروری برای آسیب دیدگان شامل وسایل سرمایشی، اجاق گاز، یخچال و فرش است.

انتهای پیام/گ

توزیع غذای گرم در اردوگاه‌های سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.