رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان گفت: انضباط ترافیکی داخل شهر‌ها یکی از چالش‌های پلیس است و تنها فرهنگسازی یکی از راه‌حل‌های مشکل است.

همراه سازی مردم مهم‌ترین راه حل انضباط ترافیکی داخل شهر‌هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  سرهنگ نجفی رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌کرمان در نشست خبری صبح امروز گفت: در حوزه ترافیک مهمترین‌ نکته بحث تخلفات رانندگی است و با مجموعه اقداماتی‌ که در سال‌گذشته انجام شده است  کرمان جزو استان‌هایی بوده که کاهش تلفات را داشته ایم.

وی افزود: در سال ۹۷ تصادفات منجر به فوت در شهر‌های استان ۲۳۶ و در سال ۹۷، ۲۲۸ فقره رسیده است و معادل ۳ درصد کاهش‌تصادفات منجر به فوت شده است.

نجفی افزود: تعداد نفرات کشته شده در سال ۹۶ در شهرها معادل یک درصد کاهش داشته است، تصادفات منجر به جرح در سال ۹۷ به تعداد ۹۶۸۲ فقره بوده است و ۱۱۷۲۹ نفر مجروح شده اند نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است و تعداد مجروحین نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌کرمان گفت: در بحث تلفات  و تعداد جانباختگان مرکز استان بیشترین سهم را داشته است ۱۰۸ نفر مربوط به شهرستان کرمان بوده است که نزدیک به ۴۵ درصد فوتی‌ها بوده است.

سرهنگ نجفی: از این‌تعداد تلفات ۳۶ درصد عابرین پیاده بوده است راکب و ترک نشین‌موتورسیکلت در مرکز استان ۳۵ درصد و در کل استان ۳۲ درصد و راننده و سرنشین خودرو در مرکز استان ۲۸ درصد و در کل استان ۳۲ درصد تلفات را به خود اختصاص داده اند.

وی تصریح کرد: از لحاظ مناطق و محل‌ها ۴۷ درصد تصادفات منجر به فوت در معابر اصلی استان اتفاق افتاده و ۲۱ درصد در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است و ۵ درصد در میادین و ۲۷ درصد در سایر معابر بوده است.

سرهنگ نجفی بیان کرد: بیشترین علل تصادفات در استان کرمان ۲۲ درصد عدم رعایت حق تقدم،۱۲ درصد عدم رعایت فاصله طولی مناسب،۱۰ درصد عبور از چراغ قرمز، ۹ درصد عبور از خلاف ممنوع و مسیر‌های خلاف‌جهت، ۲۱ درصد تجاوز از سرعت مطمئنه، ۸ درصد انحراف به چپ مربوط به‌مسیر‌های دوطرفه ۳۰ درصد سایر علل را به خود اختصاص داده است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌کرمان گفت: شهر‌هایی که در سال ۹۷ تصادفات منجر به فوت افزایشی داشته اند بافت ۴ درصد، زرند ۴ درصد کنوج ۶ درصد رفسنجان ۷ درصد جیرفت ۷ درصد بم ۹درصد سیرجان ۱۰ درصد بوده و مرکز استان ۲ نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: انضباط ترافیکی داخل شهر‌ها یکی از چالش‌های پلیس است و در این‌مسایل کنترل پلیسی پاسخگو نخواهد بود و تنها فرهنگسازی و همراه سازی مردم یکی از راه‌حل‌های این مشکل می‌تواند باشد، برای انصباط بخشی اولین تصمیم برگزاری مرتب شورای ترافیک استان بصورت ماهانه است تا مشکلات استان مطرح شود و تحلیل شود و راهکار ارائه شود و برنامه جامع کاهش تصادفات استان تامین و اجرایی شود و مقرر شد در اسرع وقت کمیسیون تشکیل شود.

سرهنگ نجفی افزود: طرح‌های مشترکی طراحی شده با همکاران رده انتظامی بخصوص فرماندهی انتظامی و رده‌های پایینتر در حد کلانتری  بعد از ماه‌مبارک رمضان اجرا  می شود.

وی گفت: پلیس در زمینه برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی هیچگونه اغماضی نخواهد کرد بخصوص تخلفات حادثه ساز و خط قرمز قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی خواهد بود، گسترش اقدامات آموزشی در دستور کار پلیس خواهد بودو ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده در سال ۹۸ از اولویت‌های پلیس خواهد بود.

انتهای پیام/س

برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی بدون هیچگونه اغماضی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.