مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: دومین عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب یک جوان ۲۴ ساله انجام شد.

انتقال هوایی قلب جوان ۲۴ ساله از یزد به تهران / دومین عملیات ویژه اورژانس هوایی کشور در یزد انجام شدمحمد کرم درآبادی مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان جزئیات عملیات اورژانس هوایی جهت انتقال قلب یک جوان ۲۴ ساله از یزد به تهران گفت: روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه امسال با اعلام مرگ مغزی پسرجوان ۲۴ ساله‌ای در یزد و رضایت خانواده او مبنی بر اهدای اعضای فرزندشان مشخص شد قلب این بیمار مرگ مغزی باید برای انجام عمل پیوند به تهران منتقل شود.

وی افزود: با توجه به مدت زمان طلایی که برای انتقال قلب و جود داشت و همچنین تجربه‌ای که از انتقال قلب پیوندی از رشت به تهران را داشتیم بلافاصله مقدمات کار برای انتقال این قلب از یزد به تهران فراهم شد.

درآبادی ادامه داد: این دومین باری بود که از اورژانس هوایی کشور برای انتقال اعضای پیوندی از یک استان به استان دیگر استفاده می‌شود.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: امروز صبح با یک پرواز خود را به شهر یزد رساندیم و درحال حاضر منتظر هستیم تا قلب را از بدن بیمار مرگ مغزی خارج کرده و تحویل بدهند.

درآبادی ادامه داد: پس از تحویل قلب با هلی کوپتری که در بیمارستان یزد آماده است به فرودگاه مراجعه می‌کنیم، سپس از آنجا با فالکوم به فرودگاه مهرآباد حرکت کرده و با توجه به کم بودن زمان قلب اهدایی را دوباره با هلی کوپتر اورژانس هوایی تهران به بیمارستان شهید رجایی انتقال می‌دهیم تا به مرد جوان دیگری اهدا شود و تا او فرصت تازه‌ای برای ادامه زندگی پیدا کند.

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور تصریح کرد: نکته‌ی قابل تامل در این برهه زمانی این است که قبلا ما اهدا کننده و گیرنده را داشتیم، ولی متاسفانه زمان را نداشتیم که با تدابیر اداره پیوند وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور این مشکل نیز حل شد.

انتهای پیام/ی

اهدای عضو اهدای زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.