مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون سه هزار و ۶۰۰ بسته حمایتی بین سیل زدگان ۱۸ روستای شادگان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مکی یازع مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ چهارشنبه گفت:اقلام بسته حمایتی شامل برنج، روغن، شکر، آرد، حبوبات، ماکارونی، آب معدنی و رب گوجه است که توسط ستاد عتبات عالیات، ناجای خوزستان و نیرو‌های الحشد شعبی عراق تهیه و توزیع شد.

وی به توزیع ۶۰۰ وعده افطار بین نیازمندان و سیل زدگان در روستا‌های شادگان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود:در حال برنامه ریزی با ستاد‌های مردمی برای توزیع بسته حمایتی همزمان با سالروز تولد امام حسن مجتبی (ع) در روستا‌های شادگان هستیم.

مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ به وحدت همه اقوام ایرانی و بسیج امکانات مردمی برای کمک به سیل زدگان در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد:علاوه بر حضور مواکب شهرستان‌های آبادان، ماهشهر و شادگان مواکب مردمی از کردستان، آذربایجان، زنجان، تهران، مرکزی، بوشهر و سپیدان فارس برای کمک به سیل زدگان همراهی و کمک کردند.

یازع گفت: الحشد الشعبی عراق علاوه بر انتقال کمک‌ها امدادی به وسیله ۴۰۰ دستگاه کامیون ۵، ۵ میلیارد ریال نیز اقلام مورد نیاز سیل زدگان را از بازار داخل کشور خریداری و بین سیل زدگان توزیع کرد.

وی افزود: گروه‌های مهندسی، درمانی الحشد شعبی عراق نیز علاوه بر برپایی درمانگاه و اعزام هفت دستگاه آمبولانس به وسیله قایق نیز به یاری سیل زدگان شادگان شتافتند.

مسئول هماهنگی موکب‌های مردمی آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ به برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور هنرمندان صاحب نام کشور از جمله پرویز پرستویی، رضا کیانیان، علی صادقی بهزاد کریمی برای سیل زدگان شادگان اشاره کرد و افزود:۲۰۰ میلیون ریال اسباب بازی از سوی هنرمندان خریداری و بین کودکان سیل زده توزیع شد.

یازع از آغاز تخلیه آب از منازل روستا‌های درگیر سیل در شادگان خبر داد و گفت:تخلیه آب از روستا‌های شادگان به وسیله ۱۴ دستگاه پمپ در حال انجام است.

وی به آغاز بازگشت روستائیان درگیر در سیل به روستا‌های خود اشاره کرد و ادامه داد: اقلام مورد نیاز و ضروری برای آسیب دیدگان شامل وسایل سرمایشی، اجاق گاز، یخچال و فرش است.

انتهای پیام/ د

توزیع بسته غذایی بین سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.