در سال زراعی جاری۷ نفر حین کار با دستگاه تیلر در زمین های کشاورزی دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲ نفر جان باختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت:معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: ۳ نفر ازحادثه دیدگان در سال گذشته و۴ نفر از ابتدای امسال حین کار با دستگاه تیلر و شخم زدن زمین دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه از سه مصدوم سال گذشته، دو نفر فوت کردند، افزود: افراد فوت شده ۲۱ ساله و ۶۱ ساله بودند و یک خانم ۷۲ ساله هم مصدوم شد که همگی اهل شهرستان فردوس بودند.

 عباسی گفت: امسال هم یک نوجوان ۱۴ ساله در سرایان، ۱۲ ساله در سربیشه و یک جوان ۲۷ ساله در روستای چلونک قاین و مردی ۴۳ ساله در روستای مشار قاین در اثر کار با تیلر دچار قطع عضو و یا جراحات شدید در اندام‌ها شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه اغلب افراد حادثه دیده با نحوه کار با تیلر آشنایی نداشتند، اظهار کرد: افراد باید درهنگام کار با دنده عقب تیلر احتیاط کنند، چون تیغه‌های تیلر تیز و پر است و بعد از خاموش کردن، این تیغه‌ها برای مدتی هنوز حرکت دارند که باید افراد صبر کنند تا تیغه‌ها از حرکت بایستند و سپس تیغه‌ها را تمیز کنند.

عباسی با بیان اینکه سرعت تیلر ۱۲ کیلومتر بر ساعت است، گفت: به دلیل سرعت پایین از حرکت در مسیر‌های جاده‌ای خودداری کرده و فقط در مسیر‌های کشاورزی تردد کنند.

وی با بیان اینکه اغلب افراد کم سن و سال از صدای موتور تیلر خوششان می‌آید و آن را روشن می‌کنند، افزود: متاسفانه روشن کردن تیلر و عدم رعایت نکات ایمنی حوادث ناگواری را رقم می‌زند که نیاز است افراد احتیاط بیشتری کنند.

انتهای پیام / ط آ

۴ نفر مصدوم در حین کار با دستگاه تیلر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار