مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی استان یزد غیراستاندارد و فرسوده است و هرلحظه امکان خطر و بروز حادثه ناگواری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدعلی خواجه رضایی  مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد  با اشاره به وجود برخی از مشکلات در زمینهٔ فضا‌های آموزشی گفت: نداشتن سالن‌های ورزشی مخصوصاً در مدارس دخترانه جهت افزایش تحرک، نشاط و سلامت دانش‌آموزان یکی از این مشکلات است.

وی افزود: طبق مذاکره تلفنی که معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با معاون وزیر صورت گرفت مقرر شد که ۵۰ باب سالن ورزشی با مشارکت مجمع خیرین و وزارت آموزش‌وپرورش با اولویت مدارس دخترانه در استان یزد ساخته شود.

پیش قدمی اردکان در موضوع خیری و خیرین مدرسه‌ساز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: شهرستان اردکان در موضوع خیری و خیرین مدرسه‌ساز پیش‌قدم بوده است و طبق اسناد موجود، اولین بحث خیرین در اردکان صورت گرفته است که ۱۵۰ سال پیش یک قطعه زمین جهت ساخت مدرسه در این شهرستان به آموزش‌وپرورش واگذارشده است.

وی تصریح کرد: در موضوع وضعیت فضا‌های آموزشی استان با توجه به قدمت این اماکن واقعیاتی وجود دارد و باید گفت که ۳۰ درصد از فضا‌های آموزشی استان یزد غیراستاندارد و فرسوده است و هرلحظه امکان خطر و بروز حادثه ناگواری وجود دارد.

خواجه رضایی گفت: در همین‌جا از خیرین گران‌قدر درخواست می‌کنیم که در موضوع تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس قدیمی که اولویت وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان نوسازی و مجمع خیرین است مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان اظهار داشت: خیرین استان یزد در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان در ساخت فضا‌های آموزشی به آموزش‌ وپرورش کمک کردند و در سال جاری نیز تاکنون کمک‌های شایانی شده است و امیدواریم که با کمک همه خیرین ظرف چند سال آینده سفره مدارس غیراستاندارد در استان یزد برچیده شود و اولین استانی باشیم که اعلام کنیم مدارس غیراستاندارد و غیر مقاوم نداریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.