شجاعی از ثبت ۹۰ هزار نمونه ژنتیکی مجرمان در بانک اطلاعات پزشکی قانونی خبر داد.

ثبت ۹۰ هزار نمونه ژنتیکی مجرمان در بانک اطلاعات پزشکی قانونیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد شجاعی رئیس سابق پزشکی قانونی کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس پزشکی قانونی کشور که امروز (چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: بعد از ۱۰ سال خدمت در پزشکی قانونی کشور خدا را شاکرم که توانستم به نظام خدمت کنم.

وی افزود: در این مدت با مشکلات متعددی مواجه بودیم، اما توانستیم ده سال را با آرامش در سازمان پزشکی قانونی کشور پشت سر بگذاریم.

رئیس سابق پزشکی قانونی کشور گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه و مقام نداریم، بلکه همه در حال خدمت هستیم و اگر کاری به شخصی که توانایی انجام آن را دارد سپرده شود، خدمت است و اگر توانایی انجام کار را نداشت، پذیرفتن آن سمت خیانت و ظلم است.

شجاعی تصریح کرد: خوشحال هستم جایگزین بنده یک فرد مومن و بسیجی است و می‌تواند بهتر از بنده در پزشکی قانونی کار کند.

وی افزود: در اسلام جوان گرایی نداریم، بلکه شایسته سالاری داریم و نباید بر اساس سن افراد را انتخاب کرد.

رئیس سابق پزشکی قانونی کشور با ارائه گزارشی از دوران فعالیت خود در پزشکی قانونی بیان کرد: در بحث تشکیلات سازمانی توانستیم چارت سازمانی را تصویب کنیم و تعداد نیرو‌های سازمان را از ۱۳۰۰ نفر به ۷ هزار نفر برسانیم.

شجاعی تصریح کرد: تعداد نیرو‌های انسانی در پزشکی قانونی از ۵۶۱ نفر در سال ۸۹ به ۸۱۹ نفر در سال ۹۷ رسید و همچنین توانستیم اجازه استخدام ۱۰۰ پزشک و ۲۰ متخصص را اخذ کنیم.

وی افزود: ما توانستیم زمان تشریح اجساد را از ۱۴۰ روز به ۶۴ روز و زمان معاینه را از ۶۵ به ۵۴ دقیقه کاهش دهیم.

رئیس سابق پزشکی قانونی کشور گفت:  بانک ژنتیک با کمک قوه قضاییه و نیروی انتظامی راه اندازی شد و در حال حاضر در این بانک ۹۰ هزار نمونه بیولوژیک و ۱۶۰ هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان نگهداری می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی در طول سال‌های گذشته در ۲۰ حادثه مهم کشور از جمله حادثه منا، حادثه قطار سمنان و سقوط هواپیما به سرعت وارد عمل شد.

گفتنی است؛ با حکم حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه عباس مسجدی آرانی جایگزین احمد شجاعی در پزشکی قانونی کشور شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، جهانگیر رئیس سازمان زندان ها، سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، جمال انصاری رئیس سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند.

در حال تکمیل...

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار