نگرانی سازمان ملل از وضع آوارگان در لیبی + فیلم

سازمان ملل از وضع آوارگان از وضع آوارگان در لیبی ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی سازمان ملل از وضع آوارگان از وضع آوارگان در لیبی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه درگیر‌های‌های مسلحانه در لیبی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره امنیت جانی آوارگان در بازداشتگاه‌های طرابلس هشدار داد. آژانس امور پناهندگان سازمان ملل انتقال آوارگان فراری از جنگ و خشونت را که در راه رسیدن به سواحل ایتالیا، در لیبی بازداشت شده‌اند، به اروپا خواستار شد.

ژنرال حفتر فرمانده موسوم به نیرو‌های ارتش ملی لیبی در شرق این کشور یک ماه پیش با هدف برکناری فائز سراج نخست وزیر و رئیس دولت وفاق ملی لیبی از قدرت و گرفتن طرابلس، عملیات نظامی گسترده‌ای را اغاز کرد که تا کنون بیش از ۲ هزار کشته و زخمی و نزدیک به ۵۵ هزار آواره به همراه داشته است.

دولت راستگرای ایتالیا که در چارچوب سیاست‌های ضد مهاجرتی خود حدود یک سال است که تمام بندر‌های این کشور را بر روی قایق‌های آوارگان بسته است از تشدید جنگ در لیبی و سرازیر شدن مهاجران به سواحل خود به شدت نگران است. به ویژه آنکه نخست وزیر لیبی که مورد حمایت دولت ایتالیاست هشدار داده بود که جنگ در لیبی می‌تواند به هجوم بیش از ۸۰۰ هزار آواره به طرف سواحل ایتالیا و دیگر کشور‌های اروپایی منجر شود.


بیشتر بخوانید: سردرگمی دولت ایتالیا برای نجات شرکت آلیتالیا + فیلم 


انتهای پیام/
 

اوضاع اسفناک مهاجران لیبیایی در ایتالیا + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.