به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،پیروی منش معاون نظارت، بازرسی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: فروردین امسال، بازرسان این سازمان هفده هزار و ۵۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام دادند.
وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۸۸ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
معاون نظارت، بازرسی و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان مجموع تخلفات کشف شده را یک هزار و ۶۷۵ مورد اعلام نمود.
پیروی منش گفت: در این مدت شهروندان ۶۰۷ مورد گزارش خورد را از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت شکایات مردمی به ثبت رسانده اند.
وی افزود: استقرار کانکسها در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستانها مستقر هستند تا همشهریانی که از روند شکایت در سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و تعزیرات حکومتی شناختی ندارند، به این کانکسها رجوع کنند.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با تاکید بر ضرورت همکاری همه صنوف با بازرسان در اجرای این طرح گفت: رعایت نرخهای مصوب و سود قانونی، نصب برچسب قیمت بر روی تمامی کالاها، صدور فاکتور رسمی در قبال فروش کالا از جمله مواردی است که همه صنوف باید آن را رعایت کنند.
پیروی منش افزود: ستاد خبری سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز همزمان با اجرای این طرح شبانه روزی فعال است و شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.
انتهای پیام/ر