پخش موسیقی با آهنگ‌های سخیف در مدارس جنجالی شده و تیغ تیز نگاه‌ها را به سمت دستگاه‌های فرهنگی برده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بار‌ها و بار‌ها از نشاط در مدارس صحبت شده است، موضوعی که نه فقط از سوی وزیر آموزش و پرورش بلکه در اسناد بالادستی هم به آن اشاره شده است؛ اما باید دید این هدف تا چه حد در مسیر موفقیت گام برداشته است؛ هرچند به زعم آقای وزیر مسیر طولانی برای رسیدن به شرایط مطلوب داریم، اما اتفاقات چند روز اخیر و انتشار کلیپ‌هایی با اشعار سخیف و دور از چارچوب فرهنگی کشور روی دیگر سکه شاداب سازی مدارس را نشان می‌دهد و جدا از فاصله زیاد با اوضاع مطلوب، آدرس غلط دستیابی به این هدف را نشان می‌دهد که گویی بی هیچ ضابطه و حتی خلاقیتی برخی مدارس سعی بر نشاط آفرینی دارند.

حال و روز اوضاع پرورشی هم این روز‌ها چندان مساعد نیست و  بنا بر اعلام معاونت پرورشی در کشور کمبود مربی پرورشی داریم که این اعلام خود زنگ خطری است و پخش موسیقی زیرزمینی در جشن‌ها و مراسم مدارس یکی از مصادیق این خلا بوده و آنقدر پر و بال گرفته که در صدر اخبار کشور قرار گرفته است و خانواده‌ها را نگران می‌کند.

نظارت‌های بی رمق یا نفوذ؟ / وقتی موسیقی زیرزمینی به کف حیاط مدرسه رسید

نشاط یا فساد؛ دو روی سکه پخش موسیقی در مدارس

در شرایطی که با اعلام سید محمد بطحایی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۵۰۰ هزار فرهنگی در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم شرکت کرده‌اند، اما از گوشه و کنار کلیپ‌هایی با حرکات خارج از عرف و اشعار مبتذل منتشر می‌شود که این شرایط، با اعلام آقای وزیر به هیچ وجه همخوانی ندارد؛ در حالی که اعلام اول حکایت از اوضاع به سامان مدارس دارد، اما ورود اشعار سخیف از اوضاعی نابسامان حکایت می‌کند که معلوم نیست کجای کار ایراد دارد؟

هرچند بطحایی معتقد است که در انتشار این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملا مشهود است، اما این بار اول نیست که چنین کلیپ‌هایی از مدارس منتر می‌شود؛ در گوشه و کنار چنین اتفاقاتی رخ داده، اما پای رسانه‌ها به آن  باز نشده است یا صرفا به دلیل آنکه آهنگی بی محتوا مجوز گرفته سرپوش مجاز بودن کار روی آن گذاشته می‌شود.

البته این موضوع نافی برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و قرآنی آموزش و پرورش برای دانش آموزان نیست، اما قدرت نفوذ این برنامه‌ها را چندان قوی نمی‌داند و خلا‌هایی را یادآوری می‌کند که جای خالی آن با اهداف در نظر گرفته شده در تهاجم فرهنگی پر شده است.

خطر تحریف، تضعیف و تحمیل در کمین سند تحول

شادابی و نشاط در مدارس و در هر فضای دیگری بی‌شک همواره محبوب است، اما  گاهی به بهانه شادابی و نشاط عرف و شرع را زیر پا می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کم توجهی به مقوله‌ تربیت در آموزش و پرورش و به حاشیه رفتن اجرای سند تحول بیان کرد: جریان نفوذی درصدد بی‌اعتبار سازی و مشروعیت زدایی از آموزش و پرورش است و متأسفانه برخی از دست اندر کاران دستگاه تعلیم و تربیت در این پروژه دانسته یا ندانسته ایفای نقش می‌کنند.

رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: این یکی از همان خطراتی است که سال‌ها قبل نسبت به آن تذکر داده بودیم، خطراتی همچون تحریف، تضعیف و تحمیل که در کمین سند تحول و خود تحول در آموزش و پرورش است.

وی با ابراز تأسف شدید ادامه داد: در این چند سال اخیر برخی از متولیان آموزش و پرورش خود عهده دار تحریف و تضعیف مفاد سند تحول شده‌اند و آموزه‌ها و گزاره‌های بیگانه را بر سند تحمیل می‌کنند.

نظارت‌های بی رمق یا نفوذ؟ / وقتی موسیقی زیرزمینی به کف حیاط مدرسه رسید

اقتضائات دوران نوجوانی و محتوایی که نیست

تغییر ذائقه نوجوان به موسیقی‌های پر ضرب و آهنگ زیرزمینی با اشعار سخیف هر چند در ابتدا به آموزش و پررش وابسته نیست، اما این نهاد در کنار سایر نهاد‌های فرهنگی کشور از قبیل وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش موثری دارد آن هم برای دانش آموزانی که در دوره سنی حساس و تاثیرپذیر از محیط جامعه هستند.

از منظر رفتارشناسی این موضوع، مجید ابهری رفتار شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علل استقبال دانش آموزان از کلیپ‌هایی با ادبیات سخیف در مدارس اظهار کرد: ورود یک موضوع به جامعه باید همراه با یک بستر سازی فکری و فرهنگی باشد در این صورت عوارض آسیب‌های آن بیش از محاسن و امتیازات خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از گسترده‌ترین نوع فناوری‌هایی که در جامعه به شدت با آن مواجه هستیم وجود تلفن‌های هوشمند است که در کشور ما سن استفاده از آن به ۸ سال رسیده است و این موضوع از نگاه تربیتی و رشد بسیار خطرناک و زیان آور محسوب می‌َشود.

این رفتار شناس با اشاره به اینکه خانواده‌ها فقط به دلیل اصرار فرزندان اقدام به تهیه گوشی همراه می‌کنند، گفت: گاهی هم برای عقب نماندن از دوستان و اقوام تهیه گوشی‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد و مشکل اینجاست که گاهی گوشی‌هایی گران قیمت و چندین میلیون تومانی برای کودکان و نوجوان خریداری می‌شود که ضمن تحمیل هزینه زیاد به سبد خانواده آسیب فرهنگی، بدآموزی و ایجاد انحراف رفتاری را برای کودک یا نوجوان در پی دارد.

ابهری تصریح کرد: متاسفانه گاهی کلیپ‌ها و تصاویری در شبکه‌های اجتماعی مجازی پخش می‌شوند که به گسترش خشونت و بدآموزی می‌انجامد و گاهی این کلیپ‌ها ضد اخلاقی و ضد فرهنگی هستند.

نظارت‌های بی رمق یا نفوذ؟ / وقتی موسیقی زیرزمینی به کف حیاط مدرسه رسید

نوجوانان را سر لج نینداریم

علی رغم تاکید چند باره بر ضعف تولید محتوای مخاطب پسند؛ انتشار ویدیو‌های اخیر از مدارس باعث شد تا فکر جدی‌تر برای تولید محتوای مناسب و نظارت بیشتر بر مراسم انجام شود.

ابهری با بیان اینکه از نظر روانشناسی نیاز به نشاط و تفریح یکی از لازمه‌های دوران نوجوانی است اظهار کرد: خانواده‌ها نهاد‌های متولی فرهنگ و آموزش و پرورش باید به فکر تولید سرگرمی‌های سالم برای فرزرندان باشند و زمانی که به یک کودک یا نوجوان می‌گوییم تا از کالایی استفاده نکنیم باید جایگزینی هم برای آن داشته باشیم.

این رفتار شناس اظهار کرد: مقابله سلبی و برخورد‌های غیر اصولی صرفا موجب ایجاد لجاجت در کودکان و نوجوانان می‌َشود و آن‌ها به طور مخفیانه به تماشای فیلم‌ها و کلیپ‌های نا مناسب می‌روند بنابراین بهترین روش مقابله تولید محتوای مناسب برای کودکان و نوجوانان است.

جنجالی برای غفلت از یک هشدار

سال هاست کارشناسان از به حاشیه رانده شدن آموزش و پرورش می‌نالند، اما کسی این صحبت را جدی نگرفته و حرف ها را به گوش مراجع بالاتر نرسانده بود؛ حال نتیجه آن می‌شود که معلم با نگاه کارمندی و در اوج کج سلیقگی هر موسیقی را برای دانش آموز بر می‌گزیند و گاه برنامه‌های فرهنگی مدرسه و آموزشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آنچه در این چند روزه به شدت خودنمایی می‌کند فقر محتوای مخاطب پسند، نظارت‌های دقیق‌تر آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس و جلوگیری از افراط و تفریط‌هایی است که حالا سخت گیری های گذشته نتایج عکس برای دهه هشتادی‌ها را در پی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
شعرهاي عمو پورنگ و بقيه كه تلويزيون ميذاره كه خيلي خوبه چرا از اونا استفاده نميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
زمان ما دهه شصتیا خیلی خوب بود بجای شعر خواندن قران حفظ میکردیم الان بچه های امروز اصلا با قران انس ندارن بیایید در مدارس بیشتر در مورد دین وقران کار کنیم بخدا همش مال ماهواره است دشمن عقاید ما رو هدف گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۱:۲۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
در مدارسمون چی میخایم؟
نشاط یا فساد؟
البته که نشاط سالم.
اگه برخورد قاطع نشه، سالهای آینده این بچه ها چه هویت و باوری پیدا خواهند کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظارت اقا نظارت
Iran (Islamic Republic of)
بهروز قدیری کفرانی
۱۵:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط و فقط جای روحانیت ت مدارس خالیست تازمانی هم که این خلاء پرنشه ازاین بدتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی مدیر و معلم ها در مدارس عکس العمل شان به این موسیقی ها در حین پخش چی بود ؟ اصلا فکر می کردند که این چیه که پخش می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر آموزش و پرورش و معاونین ایشان علل الخصوص معاون پژوهشی باید استیضاح و برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی مشکلات کشورما فقط رقص دانش اموزاس؟!!!کشورما مشکلات اقتصادی و....زیادداره ب اونها برسین بخداثواب داره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۲۳:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظارت اندکی بر کار معلمان است. با ایجاد شبکه مجازی ، رسالت معلمی را به حراج گذاشتند برخی از آنان. این هم ثمره خصوصی سازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بجای اینکه بگیداینا رقصیدن چندتا وسیله ورزشی بزارند توی مدرسه که ورزش کنند انرژیشونو صرف ورزش کنندنا برن برقصن
Iran (Islamic Republic of)
هاajji
۲۱:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
اقایون دهه شصت تا دوره دانشگاه ایا شما گوشی دستتون بود؟
ایا تو خونه از دست پدر و مادر و توی مدرسه از معلم و مدیر و معاون حساب نمیبردیم؟اخه یه جوری تنبیه میکردن با چوب که شب ادم خوابشو میدید
تربیت خرابه
فرهنگ بد داره بد جا میفته
خدا به خیر کنه با این نسل بابا داره بدتر اروپا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از اینا دانشمند در نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشاا... مورد رقص مدارس مثل مشکل تورم و برجام و تحریم و... که حل شد‌، حل میشه
Canada
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تربیت باید از خانواده شروع شود .وقتی خود پدر و مادر تربیت نشده اند .چطور انتظار دارید .فرزندان سالمی تحویل جامعه دهند .باید اموزش دختر و پسرها قبل از ازدواج اجباری شود .
باید هر کس که میخواهد حتی کاری را شروع کند .کلاس های اموزشی .صداقت .رفتار با مشتری وووو داده شود .
Canada
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در امریکا .بچه های خلاف کار زیر 18 سال را به زندان برای دیدن زندانیانی. که منتظر اینه که با صندلی وصل شده به برق اعدام شوند یا توسط امپول .را ببیندند و درس عبرت بگیرند که عاقبت خلاف اینه
Canada
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در این فصای مجازی .که متاسفانه بیمارگونه بهش عادت و باورش دارند .کنترل بچه ها سخته .و از این لحاظ ضربه میخوریم .ولی اگر بچه در خانواده ای تربیت بشه که حرام و حلال سرشون بشه و اهل نماز و روزه و انجام دادن دستورات دین باشند .فرزندان به بیراه نمیروند .باید با زبان خود بچه ها باهاشون حرف زد ِببین اگر دنبال کار خلاف بری .اینه عاقبت ات .حالا خود دانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اززمانی که طرح کاهش ساعات مربیان پرورشی(بکفا)واهمیت ندادن برخی از مدارس به مسایل پرورشی شاهده این هنجار شکنی خواهیم بود .حوزه علمیه به امور پرورشی ورودکند.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فطرت انسان خوب بودن و پاک بودن است .هر موقعه از این فطرت دوری جوید .عمگین خواهد بود .وقتی گناه میکنیم .حالمان خوب نیست .
فقط با ذکر خدا شاد میشویم ِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
با بی توجهی به قشر فرهنگیان وآموزش وپرورش سالهاست که فاتحه فرهنگ خوانده شده وربطی به سند2030ندارا؟!!!
Germany
بسیجی مخلص
۱۸:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اعدام
اسیدپاشی
شلاق
یا حداقل زندان
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
متل اینکه قرصاتو نخوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مطئنی حالت خوبه
-
علی اکبر
۱۵:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب وزیر چرا اینقدر جدی پیگیر مشکلات مدارس کشور و سوختن بچه ها بیگناه توی مدارس غیر انتفاعی نیستند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر در ایران نیز مانند دیگر کشورها به حقوق معلم توجه می کردند و نمی گذاشتند معلمان بجز شغل معلمی شغل دیگری داشته باشند اینگونه جامعه دچار بحران نمی شد . اگر بودجه اموزش و پرورش را زیاد می کردند دیگر در جامعه اينگونه نمی شد .بهداشت فردی و عمومی رعایت می شد . اختلاس نمی شد .بیکاری کم می شد . ولی متاسفانه دولت ها و نمایندگان مجلس توجهی به این امر نکردند . هنوز هم بحران در ایران بدتر خواهد شد اگر به اموزش و پرورش توجه نشودِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی می گی تو؟ طرف اومده آموزش رقص داده به دانش آموزان چه ربطی به حقوق معلم ها داره؟ بابا یه ذره فکر کنید بعد نظر بدید برا خودتون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۰۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلیقه ها تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام مدارس غیرانتفاعی که معلوم نیست مربی ومعلمین ان بر چه اساس انتخاب میشوند نتیجه ان هم بهتر از این نمی باشد نظارت بر مدارس غیرانتفاعی رو با دقت بیشتر انجام بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
معلم غیر دولتی دارن ازش بیگاری میکشن بعد از هفت سال کار بهش میدن هفتصد تومن انوقت اگه نمی دونی بدون که طبق آموزش وپرورش گزینش می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
فضای مجازی رها شده و جولانگاه فساد وکلاهبرداری شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بايد در انتخاب معلم و مدير و معاون بيشتر دقت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید سراغ رییس انجمن اولیا و مربیان و مدیر و معاون پرورشی برن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از yjc متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۳:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کمبودروحانی درمدارس وعدم بکارگیری انهادربحث فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
روحانی لازم نیست فقط معلم متدین و متخصص نه نظر من باید تخصصی ترین درس ها متدین ترین معلم ها را داشته باشند مانند راضی و فیزیک و ... و هستند چنین افرادی اگر آزمون استخدامی تعیین کننده باشد نه رانت
وقتی دبیر ریاضی و یا فیزیک متدین باشند تاثیرشان از معلم پرورشی در داده راه روشن و معنوی به انش آموزان به مراتب بیشتر است چرا که دانش آموز متوجه می شود دین فقط مربوط به معلم پرورشی و زنگ پرورشی نیست بلکه دین در تمام زندگی یک شخص متدین ساری و جاری است
Iran (Islamic Republic of)
محمد/
۱۲:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سند۲۰۳۰،،،،در حال اجراس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کمبود مربی پرورشی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اموزش وپرورش خییلی ضعیف عمل میکنه خانواده هاهم بی تقصیر نیستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ل
۱۰:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تمام مدارس غیر انتفاعی بودند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
دانا
۱۰:۲۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه دقت کنید این اتفاق یا در مدارس "دخترانه" بوده و یا معلم های دانش آموزان " زن" بودند

"بانوان" امروزی دست به هر کاری میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مراقب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاملا باهات موافقم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی نمیتونن قیمت اجناسی مانند پوشاک بچه رو کنترل کنند انتظار داری که روی سیستم آموزشی بتونن کنترل داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر باید پاسخگو باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه پاسخی داره؟؟؟اخراج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این موضوع باید بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا دنیادیدگان
۰۹:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولی دقت کردی همه کاملا هماهنگ و از حفظ میخونن کاش مسایل عقیدتی هم به این نسل با این خروجی یاد میدادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اول باید وزیر ارتباطات پاسخگو باشند و بعد هم آموزش و پرورش...
به کجا چنین شتابان...
نشاط ربطی به افسار گسیختگی نداره...
Iran (Islamic Republic of)
سوین
۰۸:۴۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام درست است که گاهی کلیپ یا خبری از بعضی مدارس منتشر ی شود اما نباید آنرا به جامعه میلیونی آموزش و پرورش تعمیم بدیم. در اکثر مواقع هم این خبرها از مدارس غیر انتفاعی است که آموزش و پرورش تنها ناظر آن هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
البته تمام مدارس غیرانتفاعی هم نباید متهم بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
میشه بگی ناظر یعنی چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
گزارش خوبی بود. ممنون از خبرنگاران گروه علمی پزشکی
آخرین اخبار