سازمان سیا هشدار داد بن سلمان احتمالا یک فعال مخالف را همانند جمال خاشقجی، رونامه‌نگار منتقد ترور شده آل‌سعود، سر به نیست کند.

هشدار سیا درباره ترور یک فعال مخالف بن‌سلمان همانند خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هشدار داد که محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان احتمالا برای سرکوب مخالفان خود، آن‌ها را همانند جمال خاشقجی، رونامه‌نگار منتقد ترور شده آل‌سعود که در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید، سر به نیست کند.

روزنامه گاردین گزارش داد که سازمان سیا به ایاد البغدادی، فعال رسانه‌ای و نویسنده مخالف محمد بن سلمان اطلاع داده است که احتمال دارد ترور شود.

البغدادی مخالف سرسخت، ولی عهد سعودی و حامی دموکراسی و تغییر در کشور‌های عربی است. او از سال ۲۰۱۵ در حمایت دولت نروژ زندگی می‌کند.

مقام‌های نروژ ۲۵ آوریل گذشته با حضور در خانه این فعال رسانه‌ای، ضمن ابلاغ هشدار‌های سازمان سیا به وی، او را به مکان امنی منتقل کرده‌اند.

این نویسنده در گفتگو با گاردین گفته است که عربستان سعودی او را هدف قرار داده است. البغدادی گفت که مقا‌م‌های امنیتی نروژ تهدید را جدی گرفته‌اند.

روزنامه گاردین نوشت که برای اینکه پاسخ سفارت عربستان سعودی در واشنگتن به این خبر را بداند، با سفارت تماس گرفته، ولی آن‌ها (سعودی‌ها) حاضر به جواب نشدند.

ایاد البغدادی متولد فلسطین است. او سال ۲۰۱۵ از امارات متحده عربی به دلیل مواضعی که داشت، اخراج شد و از نروژ پناهندگی سیاسی گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار