سومین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان بارش های اردیبهشت ماه همه ارکان تصمیم گیری در سازمان می بایست خطر زنگ زرد و بیماری های قارچی را جدی بگیریم و با تمام توان برای افزایش تولید استان با آن مقابله نمائیم.

وی گفت : برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال رونق تولید، اجازه نخواهیم داد نعمات بارش های خوب سال زراعی جدید با افزایش بیماریهای قارچی و زنگ زرد به کام مردم تلخ شود و این مهم نیازمند عزم جدی مدیران و کار شبانه روزی است.

وی در ادامه ضمن تشکر از شهرستانهای فعال در زمینه مبارزه با علفهای هرز و سن غلات و تاکید بر افزایش حجم فعالیت ها یادآور شد: در سال زراعی جدید بحث مبارزه با علف های هرز گندم و جو و سن غلات علی رغم کثرت بارش ها مناسب بوده، اما این بدان معنا نیست که خطر کاهش تولید را پشت سر گذاشته ایم، بلکه وضعیت آب و هوایی و ادامه بارش ها زنگ خطر مبارزه گسترده با "زنگ زرد" را بصدا درآورده است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تولید گندم بعنوان یک محصول استراتژیک گفت : برای حفظ دست رنج کشاورزانمان باید با جدیت پایش ها انجام، مبارزه با زنگ زرد به صورت اصولی پیگیری و کارشناسان توصیه های فنی را به کشاورزان داشته باشند.

در ابتدای این مراسم نیز مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تشریح برکات این ماه برای مسلمین اشاره کرد و افزود: توجه به کیفیت روزه داری، افطار با خانواده، حسن خلق، سحر خیز بودن و اشک ریختن و سجده های طولانی از جمله محاسنی است که از روزه داران توقع می رود در ماه میهمانی خدا بدان توجه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی نیا در ادامه گفت: هدف گذاری اصلی این ماه پر برکت توجه به شب های قدر است و چه خوب که در این شب ها و روزهای پر معنی و عمیق به امام زمان (عج) هم متوصل شویم.

در ادامه این مراسم مدیر حفظ نباتات سازمان به ارائه گزارشی از وضعیت مبارزه با علف های هرز، سن غلات و زنگ زرد پرداخت و ضمن تاکید بر جدی گرفتن مبارزه علیه بیماریهای قارچی و زنگ زرد افزود: به میزان لازم سموم بیماریهای قارچی برای مبارزه در استان تدارک دیده شده و مبارزه مطلوب در مزارع آلوده نیازمند عزم جدی مسئولین و پیگیری و جدیت مدیران شهرستانها است.

 شریفی اولویت اصلی مبارزه با زنگ زرد را در ارقام گندم حساس به زنگ برشمرد و گفت: برای مبارزه جامع و بموقع با این بیماری تنها یک هفته زمان در اختیار مدیران شهرستانها و مراکز جهاد کشاورزی است تا کشاورزان را نسبت به انجام مبارزه ترغیب نمائیم.

تهیه و حمل نهاده های دامی، استفاده از توان پارک علم و فناوری جهت بهره‌مندی از پهبادهای سمپاش، کشت ذرت بذری، مباحث تنظیم بازار و قیمت قندو شکر، توجه به نیروی انسانی و مباحث بایگانی های روز آمد و قابل اتکاء، ارسال اخبار ونشر آن در سطح رسانه های استان و افکار عمومی و آمارهای ثبت شده در سامانه پهنه بندی از جمله دیگر مواردی بود که در این جلسه از طرف معاونت امور دام سازمان، مسئولین پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی، مسئول شرکت کشت دانه های روغنی ماهیدشت، سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان، معاون توسعه منابع انسانی سازمان، رئیس حوزه ریاست، سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج سازمان، سرپرست روابط عمومی سازمان و مدیر انفورماتیک سازمان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

خطر زنگ زرد و بیماری های قارچی را جدی بگیریم

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.