رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: رانندگان در ماه مبارک رمضان با احتیاط بیشتر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها رانندگی کنند.

لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی طی ایام ماه مبارک رمضان در استان ایلامسرهنگ رضا همتی زاده  رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: بیشتر تصادفات رانندگی در ماه رمضان سال گذشته مربوط به واژگونی و خروج از جاده وسایل نقلیه ناشی از سرعت بالای در سطح محور‌ها بوده است.

وی‌ افزود: رانندگان محترم در این ماه جهت رسیدن به مقصد بخصوص در ساعات قبل از افطار و اذان مغرب اقدام به رانندگی با عجله و شتاب بی مورد و سرعت بالا می‌کنند که همین موضوع باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شود.

همتی زاده بیان کرد: وقوع تصادفات به علت خستگی و خواب آلودگی در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر بیشتر می‌باشد که دلیل آن بیدار شدن برای صرف سحری و عدم استراحت کافی بعد از آن بوده و به منظور پیشگیری از وقوع چنین تصادفاتی، رانندگان در صورت احساس خواب آلودگی در حین رانندگی سریعاً در اولین توقف گاه مناسب وسیله نقلیه خود را پارک کرده و با پیاده شدن از ماشین و با قرار گرفتن در فضای باز و به دست آوردن هوشیاری کامل و رفع خستگی نسبت به ادامه رانندگی خود در طول مسیر‌ها اقدام کنند.

وی در پایان ادامه داد: متاسفانه برخی از رانندگان هنگام رانندگی در این ایام با تصور اشتباه مبنی بر اینکه محور‌های مواصلاتی دارای بار ترافیکی کمتری نسبت به ماه‌های دیگر بوده، اقدام به انجام حرکات مخاطره آمیز می‌کنند که این موضوع زمینه ساز بروز تصادفات رانندگی است، لذا از رانندگان تقاضا می‌شود با برنامه ریزی و مدیریت زمان، سفر خود را بویژه در اوایل ساعات صبح و قبل از افطار جهت رسیدن به مقصد رانندگی کنند تا انشاء الله شاهد هیچ گونه حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.

انتهای پیام/با

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.