بنابر اعلام یک منبع آگاه، صد نیرو از ترکیه‌ اواخر ماه میلادی جاری برای آموزش نحوه استفاده از سامانه اس-۴۰۰ به روسیه اعزام می‌شوند.

آموزش نیرو‌های ترکیه برای استفاده از سامانه اس-۴۰۰ در روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع نظامی دیپلماتیک روس روز گذشته اعلام کرد حدود ۱۰۰ نیرو از ترکیه در پایان ماه میلادی جاری آموزش نحوه بکارگیری سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ را در یک مرکز نظامی در روسیه آغاز خواهند کرد.

این منبع دیپلماتیک به خبرگزاری تاس اعلام کرد در پایان ماه می‌ حدود ۱۰۰ نیروی ترکیه‌ای آموزش‌های مربوط به نحوه استفاده از سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ را که یک مجموعه از آن امسال، مطابق با قرارداد دوجانبه میان مسکو و آنکارا، تحویل این کشور خواهد شد، آغاز خواهند کرد.

این منبع دیپلماتیک ترکیه افزود آموزش‌های مربوطه نزدیک به ۵ ماه به طول خواهد انجامید.

شرکت روسوبرون اکسپورت، شرکت دولتی صادرکننده تجهیزات نظامی در روسیه، هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

این منبع آگاه یادآور شد نیرو‌های ترکیه همزمان با گروه دوم از نیرو‌های چینی که آموزش‌های خود را در همان مرکز نظامی در اواسط مارس آغاز کردند، آموزش خواهند دید. بنابر گفته این منبع دیپلماتیک، آموزش همزمان نیرو‌های ترکیه و چین امری بی‌سابقه در تاریخ اتحاد جماهیر شوروی و روسیه فعلی است.

در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی تائید شد که روسیه و ترکیه قراردادی دو جانبه را به منظور تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به آنکارا منعقد کردند.

پیشتر معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت: این کشور قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ را امضا کرده است و به تعهدات خود در این قرارداد پایبند است. آمریکا ادعا می‌کند سیستم اس ۴۰۰ روسیه برای سیستم‌های ناتو خطرناک است، زیرا ترکیه عضو ناتوست، اما ترکیه این ادعا را رد می‌کند.

آمریکا طی ماه‌های گذشته بار‌ها ترکیه را تهدید کرده است که اگر قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه را لغو نکند، هدف تحریم‌های واشنگتن قرار خواهد گرفت یا قرارداد فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه را لغو می‌کند. واشنگتن مدعی است که استقرار سامانه‌های روس در خاک ترکیه نقاط ضعف جنگنده پنهانکار اف-۳۵ آمریکا را آشکار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار