رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران آخرین بازیگری است که برجام را تفسیر می‌کند و اقدامات متقابلی را در برابر آمریکا انجام خواهیم داد.


ایران آخرین بازیگری است که برجام را تفسیر می‌کند/ اقدامات تقابلی با آمریکا انجام خواهیم دادحشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور ناو جنگی لینکلن آمریکا در خلیج فارس، اظهار کرد: آمریکایی‌ها سیاست قدیمی و نخ نمایی را دنبال کرده و بولتون نیز نماینده آن است، به نظر می‌رسد که بعد از سلسله شکسته‌ای که آمریکا بعد از پرداخت ۶ تریلیون دلار غرامت از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ متقبل شده دیگر چنین اقداماتی انجام نخواهد داد.

وی افزود: البته آمریکایی‌ها با هزینه برخی کشور‌های عربی مانور می‌دهند، اما سیاست ما با آنها متفاوت است؛ چراکه ایران تابع مقررات بین‌المللی بوده و خلیج فارس برایمان مهم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام، گفت: در جریان برجام، تحریم‌ها علیه ما برداشته نشد و اکنون ایران آخرین بازیگری است که این قرارداد را تفسیر خواهد کرد؛ لازم به ذکر است که اقدامات متقابلانه ما دربرابر آمریکا خواهد بود و ما پای حق و حقوق‌مان ایستاده‌ایم.

فلاحت پیشه بیان کرد: جایگاه اروپا در تحریم‌ها عملیاتی کردن اینستکس بود، اما بعد از این اروپایی‌ها باید با توجه به واکنش ایران در قبال برجام موقعیت خود را تعیین کنند و بازی آینده به این صورت شکل خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: ما تعدیل و تأخیر‌هایی را در برنامه هسته‌ای خود پذیرفته و در قالب NPT عمل می‌کنیم، اما ملزم به پایبندی به تعهدات نیستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
راه تقابل را سریعتر انجام دهید تا آمریکا کارا اضافی نکند
آخرین اخبار