فرمانده بسیج سازندگی سپاه عاشورا از اجرای ۲ هزار و ۲۵۰پروژه در جهت محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار استان، در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ اسکندری فرمانده بسیج سازندگی سپاه عاشورا در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت ۱۷ اردیبهشت، سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی، با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی با عتبار ۱۰۸ میلیارد تومان در استان اجرا می‌شود گفت: بالغ بر ۵۰ عنوان برنامه دفاعی توسط رده‌های سازمان بسیج سازندگی در سطح استان اجرا می‌شود که در هرعنوان برنامه، تعداد زیادی پروژه‌های اقداماتی و اجرایی اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی استان با هدف استفاده از ظرفیت‌های عظیم جوانان و نیرو‌های جهادی برای سازندگی کشور و پیشبرد بحث اقتصاد مقاومتی در پروژه‌های عمرانی و تعامل با دولت برای اجرای طرح‌های زودبازده و عام المنفعه و نیز اشتغالزا و مردم یار از سال ۱۳۷۹ وارد عرصه شده است و توانسته با روحیه و تفکر جهادی در تمامی عرصه‌های کشور ایفای نقش کند.

سرهنگ اسکندری با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت زدایی از مناطق محروم استان در سال ۹۷، حدود ۱۴۴ گروه جهادی جدید تشکیل شده و اینک ۴۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان داریم. افزود: در سال ۹۷ یکصد هزار و ۳۴۷ نفر روز در اردو‌های جهادی حضور داشتند و ۲۶۷ تیم پزشکی در قالب اردو‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی توانستیم با ایجاد ۳۱۹ واحد کوچک اقتصاد مقاومتی است با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ۵۱۰ نفر در عرصه‌های گوناگون شغل ایجاد کنیم و نیز در بحث آموزش و کارآفرینی که جزو ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی است در سال ۹۷ با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای استان نزدیک ۷ هزار ۶۶۷ نفر آموزش دیدند و در تفاهم‌نامه با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نزدیک ۳۱ هزار نفر دوره‌های لازم را سپری کردند.

سرهنگ اسکندری، ادامه داد: در حوزه فنی و محرومیت زدایی با توان گروه‌های جهادی توانستیم در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴۵ خانه محروم در طی انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام همینی (ره) احداث کنیم و در قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تعداد ۳۲ پروژه محرومیت‌زدایی و چندین پروژه دیگر در سطح استان اجرایی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا همچنین، در بخش پایانی گزارش خود گفت: سعی داریم در سال ۹۸ نزدیک ۲ هزار گروه جهادی در پایگاه‌های مقاومت محلات به عنوان گروه‌های جهادی محله و مسجد محور تشکیل دهیم تا بتوانند مشکلات و مسائل محلات را با مشارکت مردم مرتفع کنند.

 

انتهای پیام/ش

بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی در استان اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.