رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سهم کشاورزان کردستانی از اعتبارات مرحله دوم امهال تسهیلات کشاورزان ۱۹.۹ میلیارد تومان است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، خالد جعفری در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان که با محوریت بررسی امهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده استان برگزار شد، با اشاره به موضوع امهال تسهیلات بخش کشاورزی،گفت: اعتباری که برای این موضوع در اختیار بانک‌ها قرار گرفت در مرحله نخست عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه خیلی از خسارت دیده‌های بخش کشاورزی در استان به سیستم بانکی بدهکار نیستند، افزود: اعلام کردیم که هر کشاورز خسارت دیده بر اساس بررسی‌ها انجام گرفته از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه این استان در بحث جذب این اعتبارات که برای استمهال تسهیلات کشاورزان در نظر گرفته نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز است، ادامه داد: اینکه شش میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار از کل اعتبار اختصاص یافته به این حوزه چگونه پرداخت شود منتظر اعلام هستیم.

جعفری یادآور شد: بخش‌های باغبانی، زنبورداری و زراعت کردستان خسارت بیشتری دیده‌اند که به عنوان اولویت استفاده از طرح امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای کارسازی اعتبارات سهم استان در امهال تسهیلات کشاورزی مصوب دولت در مرحله نخست، بیان کرد: در مرحله نخست ۹ هزار و ۵۶۵ نفر را فهرست برداری کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تا آخرین لحظه اسفند پنج هزار و ۶۳۵ نفر به مبلغ ۳۰۴ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال از مزایای این طرح از بانک کشاورزی استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/م

خسارت دیده‌های بخش کشاورزی در استان کردستان به سیستم بانکی بدهکار نیستند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.