نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به حمدالله خیران استان در صحنه‌ها و کار‌های خداپسندانه پیش قدم و حاضرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام المسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با هیئت امنا و اعضای شورای مشورتی ستاد دیه استانبا وی گفت: کار خیران ارزشمند و ماندگار است و خداوند متعال در برابر آن پاداش مضاعفی در نظر خواهد گرفت و امیدواریم همه خیران در ۲۹ اردیبهشت در جشن گلریزان شرکت کنند چرا که بهترین جا برای کمک رسانی است.

وی ادامه داد: در رابطه با تبلیغ و ترویج این کار ارزشمند تلاش‌های زیادی کردیم و جا دارد از تلاش‌های همه خیران استان قدردانی کنیم، زیرا هر زندانی که به همت خیران آزاد و سر سفره افطار خانواده اش حاضر شود قطعآ دعا گوی شما خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات ستاد دیه استان گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشن گلریزان همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود و امیدواریم امسال بهتر از سال‌های قبل در بحث جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی هموطنان محترم برای آزاد سازی زندانیان محکوم جرایم غیر عمد و مالی قدم برداریم.

حجت الاسلام مظفری افزود: در سال گذشته از ۵۴۰ زندانی جرایم مالی و غیر عمد تعداد ۴۴۰ نفر با بدهی ۱۲۳ میلیارد تومان آزاد شدند.

وی ادامه داد: از این رقم بیش از ۹۱ میلیارد تومان با پذیرش قضات تقسیط شده، مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان از گذشت شاکیان، مبلغ ۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد، مبلغ یک میلیارد تومان از کمک‌های خانواده‌های زندانیان و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلا عوض ستاد دیه استان بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به حمایت نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بحث ترغیب و تشویق خانواده‌های درگذشتگان برای اختصاص هزینه‌های مراسم ترحیم به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی گفت: سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های روحانیان و مداحان عزیز این موضوع گسترش یابد.

حجت الاسلام مظفری افزود: در این مورد ۱۶۰ خانواده مشارکت داشتند و ۱۰۷ زندانی هم از این طریق آزاد شدند که در کشور بی سابقه است.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته در بحث مجازات حبس برای جرائمی که از اهمیت کمتری برخوردارند حکم جایگزین صادر شده است و ۲ هزار نفراز زندانیان کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/ش

آزادی ۵۴۰ زندانی جرایم مالی و غیر عمد در آذربایجان شرقی

برچسب ها: زندانی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.