استاندار قزوین گفت: علت تغییر و تحولات جمعیت استان در احوال چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق با نگاهی علمی و کارشناسی پایش و تحلیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست شورای راهبردی جمعیت گفت: پایش و تحلیل تحولات جمعیتی مبنایی‌ترین اطلاعات برای هرگونه برنامه ریزی در کشور است.

وی اضافه کرد: باید علل کاهش و یا افزایش طلاق، ازدواج، ولادت و فوت با این آمار‌ها مورد توجه قرار گیرد تا برنامه ریزی لازم جهت مدیریت آن انجام شود.

زاهدی ادامه داد: نگاهی به هرم جمعیتی استان نشان می‌دهد وضعیت، گرچه تا حدودی از نظر ولادت رضایبتبخش است، اما از سوی دیگر در حال رفتن به سمت پیری است.

وی گفت: همچنین علت کاهش طلاق به موازات کاهش ازدواج نیز از جمله مواردی است که باید مورد مطالعه علمی و کارشناسی قرار گیرد.

زاهدی، همچنین با تاکید بر مطالعات تطبیقی تحولات جمعیتی در احوال چهارگانه استان قزوین با سایر استان‌های کشور گفت: شاخص‌های توسعه انسانی باید در دستور کار مطالعات باشد.

استاندار در آستانه فرا رسیدن روز جمعیت گفت: در همایشی که به این مناسبت برگزارمی شود مخاطبان آن باید افراد تاثیرگذار در مطالعات شاخص‌های توسعه انسانی و جمعیتی باشند تا بتوانند هم تاثیر اساسی خود را بر همایش بگذارند و هم از مطالب مطرح شده بهره‌مند شوند.

استاندار افزود: برای برنامه ریزی هرچه بهتر جمعیت، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و امور بانوان استانداری نشست‌هایی با سازمان‌های مربوطه و سمن ها، برگزار و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما با برنامه‌های مشخص کارشناسی، موضوع جمعیت را در ذهن مردم پررنگ‌تر کنند.

انتهای پیام/ک

نشست شورای راهبردی جمعیت

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.