رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نیشابور گفت: با دستورالعمل جدید، بقاع متبرکه با اولویت اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و با نام اختصاری "افق" به فعالیت خود ادامه می دهد.

فعالیت بقاع متبرکه با محوریت به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین صادق خلیلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور  با بیان اینکه مراکز افق در بقاع متبرکه راه اندازی می‌شود، گفت: اولین مرکز"افق" اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در بقعه امام زادگان دررود به دلیل فعال بودن این بقعه و به تناسب فعالیت سایر بقاع در آینده افتتاح شد.
 
وی تصریح کرد: بدنه‌ی مردمی این مرکز قوت بیشتری می‌گیرد و ضمن تأمین افراد نیازمند، از اشتغال افراد و فن آوری و تکنولوژی نیز حمایت می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: مدیریت موقوفات شهر به مراکز"افق" می‌آید و نحوه اجرای نیت موقوفات در آن جا بررسی و تصویب می‌شود که در واقع بازوی اجرایی اوقاف است؛ در مساجد و تکایا هم در صورت ایجاد بستر‌های لازم از سوی هیئت امنا می‌تواند انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با اشاره به سه سطح یک، دو و سه این مراکز، افزود: در صورت رسیدن به سطح یک، امور موقوفات و اجرای نیت واقف از سوی اداره کل اوقاف به مراکز افق واگذار می‌شود.

وی از شناسایی ۱۷ بقعه متبرکه برای اجرای مراکز افق نام برد و تصریح کرد: این مجموعه هر هفته یک جلسه درونی و هرماه با حضور رئیس اداره اوقاف برای پیگیری امور جلسه برگزار می‌ کند. 
 
نیشابور دارای ۶۲ بقعه متبرکه است که ۱۲ بقعه از این تعداد در بخش زبرخان قراردارد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 
 

مدیریت موقوفات شهر به مراکز"افق" می‌آید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.