بخشدار مرکزی بافق گفت: یکی از شاخص‌های مهم اشتغال زایی در شهرستان توسعه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  داوود پور امینی بخشدار مرکزی بافق در حاشیه مراسم تجلیل از شورا‌های روستا و شهر بافق گفت: یکی از اولویت‌هایی که با سیاست دولت پیگیری می‌شود بحث اشتغال زایی است که شاخص مهم آن توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

وی فعالیت در این حوزه را طی چند سال گذشته مطلوب برشمرد و از ورود بخش خصوصی و دولتی به این مقوله اظهار امیدواری کرد.

بخشدار مرکزی بافق با بیان اینکه روستا‌ها پایه و ریشه گردشگری شهرستان هستند، ادامه داد:۷۰درصد گردشگری را در حوزه بخش مرکزی و روستا‌ها می‌دانم که شاخص آن وجود ۱۱   بوم گردی برای پذیرش و اسکان میهمان در روستاها است.

پور امینی سرشماری شهرستان را بالای ۵۰هزار نفر و روستا را ۵هزار نفر بیان کرد و گفت:حدود ۳هزارو ۷۰۰نفر در دهستان مبارکه و مابقی در دهستان کوشک و سبزدشت هستند.

وی با اشاره به اینکه بافق دارای ۲۸شورای روستا و یک شورای شهر است، افزود: شورا‌ها تعامل خوبی با نهاد‌های اداری و حکومتی برقرار کرده اند و به عنوان نماینده مردم تمامی خواسته‌ها در حوزه‌های مختلف را پیگیری می‌کنند و در راستای قانون آن را انجام می‌دهند.

بخشدار مرکزی بافق به عملکرد شورا‌ها و پیگیری آنان در راستای تامین نیاز‌های زیر ساختی شهر و روستا اشاره و خاطر نشان کرد: احداث و بهسازی راه‌های روستایی، احیای قنات‌ها و بحث‌های اجتماعی در روستا‌ها از این موارد است.

صحن و سرای امام زاده عبدالله (ع)، شن‌های روان روستای صادق آباد ،کمپ کاراکال، با تمام امکانات پذیرایی و اقامتی، باغ تیتو، پیت معدن چغارت و منطقه حفاظت شده کوه بافق، مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

۷۰درصد از ظرفیت‌های گردشگری بافق در حوزه بخش مرکزی و روستاها است

برچسب ها: اشتغال ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار