حناچی گفت: پروژه نواب به لحاظ حمل و نقل نمره قابل قبولی می‌گیرد.

پروژه نواب به لحاظ شاخص‌های اجتماعی و بافت شهری نمره خوبی نمی‌گیرد/ میانگین سکونت در ساختمان‌های نواب ۳ تا ۵ سال استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در مراسم پنجاهمین سال تاسیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه قانون نوسازی شهر تهران در سال ۴۷ تصویب، اظهار کرد: اواخر دهه پنجاه، دهه فعالیت در حوزه شهرسازی بوده است و ساخت و ساز‌ها را عمدتاً در این سال‌ها داشته‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وقتی صحبت از شهر می‌شود در اصل صحبت از بافت شهری می‌کنیم،گفت: بافت و آنچه که در علم آناتومی شناخته می‌شود موجودی زنده و تشکیل یافته از سلول‌های ریز است که سلول‌های ریز می‌میرند و سلول‌های جدید جایگزین آن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه نواب به لحاظ مقیاس جزء پروژه‌های بزرگ مقیاس بوده، گفت: تا قبل از اجرای نواب اتصال چمران به شبکه‌های بزرگراهی جنوب شهر به لحاظ تبعات اقتصادی رد می‌شد.

حناچی با بیان اینکه اگر بخواهیم به لحاظ حمل و نقل به پروژه نواب نمره بدهیم نمره قابل قبولی می‌گیرد، اظهار کرد:، اما به لحاظ بافت‌های شهری و شاخص‌های اجتماعی نمی‌توانیم نمره خوبی به این پروژه بدهیم.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر حتی یک خانواده از خانواده‌هایی که در ابتدای این پروژه در آن ساکن شدند در ساختمان‌های نواب سکونت ندارند، گفت: میانگین سکونت در ساختمان‌های نواب بین ۳ تا ۵ سال است و معمولا افراد مجرد زندگی در آن می‌کنند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ما از این پروژه درس گرفتیم،گفت: امروزه سازمان نوسازی می‌داند که بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی پروژه‌ای به درستی پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه ما در کشورمان تجربیات زیادی را پشت سر گذاشتیم، گفت: بعد از حادثه پلاسکو متوجه شدیم که آمادگی ما برای ساختمان‌های ۴ تا ۵ طبقه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا گزارشی که از سیل اخیر می‌آید عبرت پذیر باشد و مسئولین از آن درس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار