رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای افزایش تعداد گروه‌های جهادی استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین قبادی‌بصیر رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه تعداد گروه‌های جهادی استان کرمانشاه از ۲۲۰ گروه جهادی عبور کرده، گفت : در تلاشیم تا در هر پایگاه مقاومت فعال یک گروه جهادی را تشکیل دهیم.

وی گفت : گروه‌های جهادی در یک حوزه جغرافیایی خاص کمی‌ها و کاستی‌ها و محرومیت‌ها را احصاء کرده و در راستای رفع آن‌ها گام بر می‌دارند، ضمن اینکه ارتباط این گروه‌های جهادی با خیرین می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات در خور توجهی در مناطق محروم باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر در حوزه فعالیت گروه‌های جهادی تغییر رویکرد‌هایی رخ داده گفت: هم اکنون شورا‌های جهادی در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه شکل گرفته و مجمع جهادی استان نیز در حال شکل گیری است که مقدمات آن انجام شده و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان شاهد شکل‌گیری این مجمع باشیم.

قبادی‌بصیر در ادامه اشاره‌ای هم به پروژه‌های محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه داشت و افزود: این سازمان از ابتدای کار خود تاکنون یازده هزار و ۸۳۹ پروژه محرومیت زدایی را با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سپاه نبی اکرم (ص) در مناطق محروم استان اجرایی کرده که از نمونه‌های آن می‌توان به ساخت و تعمیر بالغ بر ۹ هزار واحد مسکونی نیازمندان، ساخت و تکمیل ۴۳۹ مسجد، ۵۸ باب خانه عالم، ۶۴ دهنه پل، ۵۱ مدرسه و ... اشاره کرد.

قبادی بصیر با اشاره به ورود مجموعه بسیج سازندگی در حوزه توانمندسازی افراد جویای کار در راستای حل مشکل اشتغال استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه اشتغال و از ابتدای فعالیت مجموعه بسیج سازندگی در استان تاکنون آموزش‌هایی به بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۲۱ نفر در ۱۰ رشته شغلی و با همکاری دستگاه‌های متولی همچون فنی و حرفه ای، سازمان جهاد کشاورزی و ... در حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای به متقاضیان که عمدتاً بسیجیان جویای کار هستند ارائه شده است.

وی اضافه کرد:در حوزه اختصاص تسهیلات به متقاضیان هم در یک دوره پنج ساله به ۴۰۲۲ نفر تسهیلات اشتغال زایی با مبلغ بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به فعالیت‌های مجموعه بسیج سازندگی در حوزه سلامت داشت و افزود: در سال‌های گذشته گروه‌های جهادی ۱۸۶۵ تیم پزشکی و بهداشتی را در استان کرمانشاه شکل دادند که به ۱۸۱ هزار نفر خدمات ویزیت رایگان ارائه شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر عمل جراحی رایگان انجام دادند، ضمن اینکه ۲۶ بیمارستان صحرایی توسط این گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان کرمانشاه برپا شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش پیشگیری از اعتیاد نیز تاکنون آموزش‌ها را به بیش از ۳۷۰ هزار نفر در قالب طرح کرامت ارائه کرده ایم که امید است که بتواند نقش موثری را در پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به فعالیت دهکده اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه داشت و افزود: این دهکده که با حمایت‌های سپاه پاسداران فعال شده توانسته نقش موثری در ایجاد جرأت و جسارت حضور در بازار کار به مراجعان خود بدهد.

قبادی بصیر با بیان اینکه در حال حاضر در این دهکده ۲۵ واحد فعال وجود دارد گفت: دهکده تاکنون توانسته زمینه اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۵۰ نفر را فراهم کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌هایی که در مجموعه دهکده اقتصاد مقاومتی برای متقاضیان ارائه شده، نسبت به پرداخت وام‌های اقتصاد مقاومتی با شرایط سهل الوصول‌تر و با درصد‌های سود پایین‌تر اقدام شده است.

قبادی بصیر گفت: در مجموع در دهکده اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه سالانه حدود ۶۰ تن بلدرچین، ۳۰ تن گوشت قرمز، ۹۰ تن گوشت سفید، ۲.۵ تن عسل، ۶۰۰ تن ترشیجات و ۴۰ تن سبزیجات آماده تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده استان کرمانشاه در جریان بارش‌های شدید فروردین ماه گفت: گروه‌های جهادی استان کرمانشاه حضور در خود توجهی در لرستان داشتند.

وی اضافه کرد: همچنین در جریان بارش‌های شدید فروردین ماه ۹۰۹ نفر از جهادگران در قالب گروه‌های جهادی در داخل استان کرمانشاه مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان داخل استان شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به مجموعه اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در جریان زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه داشت و افزود: در جریان این زلزله گروه‌های جهادی شامل ۱۴ هزار نفر در قالب قریب هزار گروه جهادی از استان‌های مختلف کشور به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اعزام شدند که در مدت دو ماه در حوزه‌های مختلف اسکان اضطراری و موقت، آواربرداری، برپایی چادر، توزیع اقلام و ... مشغول خدمت رسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه شدند.

قبادی بصیر در ادامه با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته توسط مجموعه جهادگران استان کرمانشاه در حوزه استقرار کانکس در مناطق زلزله زده افزود: در جریان زلزله و علاوه بر ۸۳۰۰ کانکسی که قرارگاه خاتم و با همکاری بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نصب کرد و شاهد کمک رسانی گروه‌های جهادی در زمینه نصب این کانکس‌ها بودیم، ۶۷۶۵ کانکس دیگر را نیز گروه‌های جهادی با تلاش‌های خود برای جمع آوری مشارکت‌های مردمی جمع آوری و نصب کردند.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز قریب ۳۳۰ واحد مسکونی توسط سپاه‌های استانی برای مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شد و بریا این واحد‌ها علاوه بر تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی که در اختیارشان قرار گرفته بود، مجموعه سپاه‌های استانی نیز برای هر واحد مسکونی بیش از ۲۰ میلیون تومان کمک کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: سهم سپاه استان کرمانشاه در این زمینه ساخت ۶۸ واحد مسکونی بود که برای این واحد‌ها مجموعه سپاه نیز دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون میلیون تومان به مبلغ تسهیلات و کمک‌های اعطایی اضافه کرد.

قبادی بصیر اضافه کرد: علاوه بر ۶۸ واحد مسکونی سهمیه که قرار بود توسط سپاه ساخته شود، ساخت ۸۴ واحد نیمه کاره نیز با مبلغ یک میلیارد تومانی که از سوی ستاد خیرین مدرسه ساز بانک صادرات جمع آوری شده بود، توسط مجموعه سپاه احداث و تحویل زلزله زدگان شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور برنامه ریزی شده، گفت: قرار شده ۱۵ درصد اعتبارات ساخت این واحد‌ها را مجموعه بسیج سازندگی و مابقی را کمیته امداد پرداخت کند که از این تعداد ۲۸۰ واحد آن سهمیه مناطق روستایی شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه خواهد بود که بعد از ماه مبارک رمضان فاز اول این واحد‌ها تحویل خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

در هر پایگاه مقاومت فعال یک گروه جهادی را تشکیل می دهیم

 

برچسب ها: سپاه ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.