مربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: در منچستر کم فروشی نمی‌کنیم و با تمام توان در مسابقات حاضر خواهیم شد.

علی محمد بسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در منچستر کم فروشی نمی‌کنیم و با تمام توان در مسابقات حاضر خواهیم شد.

امیدوارم مزد زحمات مان را در منچستر بگیریم

۵ نفر از بازیکنان تیم ملی برای اولین بار در مسابقات جهانی به میدان خواهند رفت. این نفرات در تورنمنت‌های کیش و مسابقات انتخابی توانایی هایشان را ثابت کردند و با شایستگی به تیم ملی رسیدند. بازیکنان در طول تمرینات به آمادگی فنی و جسمی لازم رسیدند و در بهترین حالت ممکن هستند. امیدوارم هر ۸ تکواندوکار کشورمان، مزد زحمات چند ماه اخیرشان را در منچستر بگیرند.

تجربه نشان داده بازیکنان جوان نتایج خوبی می‌گیرند

همه تیم‌های حاضر در مسابقات جهانی هدفشان قهرمانی است، ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. فکر می‌کنم که شایستگی رسیدن به عنوان قهرمانی را داریم و تجربه نشان داده بازیکنان جوان و کم تجربه تر، نتایج خوبی را به دست آوردند. امیدوارم در منچستر هم این اتفاق تکرار شود و نتایج خوبی بگیریم.

موفقیت‌های قبلی، فشاری روی ما ایجاد نمی‌کند

تکواندو ورزش رکوردی نیست که بخواهیم در مسابقات جهانی رکوردمان را ارتقا بدهیم یا آن را حفظ کنیم، بنا به شرایطی که بازیکنان در روز مسابقه دارند همه چیز مشخص می‌شود. این که در ۹ دوره قبلی همیشه روی سکو رفتیم کار ما را سخت نخواهد کرد و فشاری روی ما ایجاد نمی‌کند البته ما همیشه دنبال گرفتن بهترین نتایج هستیم و به شکست فکر هم نمی‌کنیم. کم فروشی نخواهیم کرد و با تمام توان در مسابقات جهانی به میدان می‌رویم. ما سرباز ایران هستیم و در منچستر با تمام وجود از حیثیت و اعتبار ورزش ایران و پرچم کشورمان دفاع خواهیم کرد.

با تکرار نتایج دور قبل، هفدهم یا هجدهم می‌شویم

در فاصله چهار ساله بین دو دوره المپیک، دومسابقه جهانی برگزار می‌شود که همیشه مسابقات دوم دشوارتر است. زیرا تیم‌ها با قدرت کامل در این مسابقات شرکت می‌کنند تا ضمن گرفتن امتیاز مورد نیاز، سهمیه المپیک را هم کسب کنند. در واقع این مسابقات به نوعی فرصت آخر است و همین موضوع سطح رقابت‌ها را بالاتر می‌برد و کار کسب مدال را سخت‌تر می‌کند. از طرف دیگر، این دوره از مسابقات جهانی، از لحاظ امتیازی با تمام ادوار قبلی آن متفاوت است، زیرا قبلا مدال طلا ۱۲ امتیاز داشت، اما الان امتیاز طلا به ۱۲۰ رسیده است که یعنی برای رفتن روی سکو باید حداقل یک مدال طلا گرفت. در صورتی که دوره قبلی با یک برنز و دو نقره سوم شدیم که اگر همین نتایج را در منچستر بگیریم، بین ده تیم اول جایی نخواهیم داشت و هفدهم یا هجدهم می‌شویم.

هادی پور و میرهاشم، با طلای مسابقات جهانی می‌توانند سهمیه المپیک را هم بگیرند

در بحث رنکینگ عملا دو سال را از دست دادیم و خیلی از رنک‌ها پایین آمد، چون بیشتر امتیازاتی که تکواندو کاران ایرانی گرفتند در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بود که طبق قوانین جدید با گذشت هر سال ۲۵ تا ۷۵ درصد از امتیازات سال‌های قبل کسر می‌شود. در حال حاضر، در وزن اول آرمین هادی پور رده ۴ دنیا است که بهترین رنک تکواندوکاران ایرانی در رنکینگ فدراسیون جهانی به شمار می‌رود و اگر در مسابقات جهانی بتواند طلا بگیرد حضورش در المپیک را قطعی کرده است. در وزن دوم نیز میرهاشم حسینی رنک ۱۰ را دارد و با طلای مسابقات جهانی قطعا جزو سه نفر اول این وزن قرار خواهد گرفت و سهمیه المپیک را از مسابقات منچستر به دست می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار