حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: هدف ما از اجرای قانون رسیدگی به دارایی مسئولان مچ گیری نیست، بلکه در پی شفافیت و اقدامات پیشگیرانه هستیم.

اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات برای صیانت از حیثیت مسئولان است/ مردم نباید هر روز با یک نرخ جدید مواجه شوند/به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الله و بهار قرآن، تصریح کرد: انسان وقتی میزبان کسی است، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که بهترین‌ها را برای میهمانش فراهم کند. حال وقتی میزبان انسان خداوند باشد، قطعا بهترین‌ها که همان مقام ربانی حضرت حق است در انتظار مومنان خواهد بود و اگر بتوانیم حقیقت بندگی را در این ماه بزرگ کسب کنیم، به سعادت عظیمی دست یافته ایم و امیدواریم خداوند توفیق بهره مندی از این فیوضات معنوی را به همه ما عطا کند.


بیشتر بخوانید؛ هیچ کارگاه و کارخانه‌ای نباید تعطیل و کارگران بیکار شوند/ ضرورت مقابله دادستان‌ها و نهادهای امنیتی با شبکه‌های قاچاق


رئیس قوه قضاییه، دگرخواهی در پرتو خداخواهی را از مهمترین جلوه‌های معنوی ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: این جلوه معنوی برای کسانی که مسئولیتی بر عهده دارند، مضاعف است. امروز مهم‌ترین وظیفه مسئولان، گره گشایی از زندگی مردم و رفع مشکلات معیشتی است. در همین راستا، لازم است همه دستگاه‌های دولتی اعم از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی، وظایف قانونی خود را در حوزه نرخ گذاری و نظارت بر قیمت‌ها انجام دهند و پیش از آنکه دستگاه قضایی ورود کند، این وضعیت را که مردم هر روز با یک نرخ جدید مواجه می‌شوند، سامان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با طرح این پرسش که فارغ از نظام عرضه و تقاضا، چه کسانی قیمت مسکن، خودرو، ارز، طلا و مایحتاج ضروری مردم را تعیین می‌کنند، بر نظارت بر نرخ‌ها خصوصا در وضعیت فعلی تاکید کرد و یادآور شد: وظیفه مهم مسئولان دولتی این است که از این افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها که موجب نگرانی مردم می‌شود، جلوگیری کنند و قطعا قوه قضاییه نیز همانند گذشته به تکالیف قانونی خود در این زمینه عمل می‌کند و دادستان‌ها نیز همکاری‌های لازم را در این حوزه خواهند داشت.

رئیس قوه قضاییه، یکی دیگر از جلوه‌های ماه مبارک رمضان را کاهش دعاوی و جرم و جنایت در کشور عنوان کرد و افزود: طبق همه آمارها، هرساله در ماه مبارک رمضان شاهد کمترین میزان ورودی پرونده به دادگستری‌ها و مراجع انتظامی هستیم. علاوه بر این، این ایام بهترین زمان برای احیای فرهنگ صلح و سازش است که از دوران قدیم در آموزه‌های دینی و ملی ما وجود داشته و بر اساس آن، اغلب دعاوی و نزاع‌های جزئی با ریش سفیدی و کدخدامنشی میان بستگان و حتی تجار و بازاریان، به سازش منتهی می‌شده و کمتر موضوعات به عدلیه و محکمه ارجاع می‌شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: این یک الگوی قابل توجه برای محققان و پژوهشگران است که تاثیر توجه به معنویت و نزدیکی به ساحت قرب الهی را بر شکل گیری دعاوی، تنش‌ها و ارتکاب جرایم و همچنین احیای فرهنگ میانجیگری و اصلاح ذات البین بررسی کنند تا بتوان به شکلی دقیق و برنامه ریزی شده، از بستر معنوی ماه مبارک رمضان برای تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش و همچنین پیشگیری از دعاوی و جرایم استفاده کرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اتخاذ آرایش متناسب در برابر آرایش جنگی دشمن، تصریح کرد: امروز دشمن در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و رسانه ای، آرایش جنگی به خود گرفته و این امر ایجاب می‌کند که همگان با یک روحیه انقلابی و جهادی، وضعیت متناسبی در برابر این آرایش جنگی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: آرایش متناسب در جبهه اقتصادی، تقویت ظرفیت‌های اقتصاد داخلی، رونق تولید و اشتغال و توجه هر چه بیشتر به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است. در حوزه سیاسی، بهترین آرایش و وضعیت، انسجام ملی و همصدایی و پرهیز از ارسال هرگونه پیام و سیگنال سازش و تسلیم است. امروز ارسال این قبیل پیام‌ها که حاکی از عقب نشینی در برابر دشمن باشد، محکوم به شکست است. در حوزه روانی و رسانه‌ای نیز، آشنایی با ترفند‌های جنگ روانی دشمن و مقابله با این ترفندها، بهترین و موثرترین راهبرد به شمار می‌آید.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مردم بی گناه غزه و شهادت شماری از زنان و کودکان فلسطینی، این وضعیت را که دستاورد حمایت‌های بی، چون و چرای آمریکا از رژیم اشغالگر قدس است، برای همگان عبرت آموز دانست و تاکید کرد: این، ماهیت آمریکاست و نشان می‌دهد که به هیچ موازین و اصولی جز منافع سلطه طلبانه خود پایبند نیست. بر همین اساس، مناسب‌ترین آرایش ما در برابر این دولت‌های جنایتکار، مقاومت و ایستادگی تحت رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین تقویت توانمندی‌های داخلی و بهره گیری صحیح از نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قانون «رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» مصوب سال ۹۴ که پس از تصویب مجلس از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بررسی و به دستگاه قضایی ابلاغ شده است، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این قانون که تهیه آن بر عهده دستگاه قضایی نهاده شده، در حال نهایی شدن است و به زودی این قانون که مبنای آن اصل ۱۴۲ قانون اساسی است، به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: هدف ما از اجرای این قانون، مچ گیری نیست بلکه در پی شفافیت و اقدامات پیشگیرانه هستیم. در واقع، این قانون برای صیانت هر چه بیشتر از حیثیت مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی است؛ به نحوی که با تدوین ساز و کار‌های مناسب، عملا نظارت بر دارایی کارگزاران نظام به گونه‌ای صورت گیرد که مسئولان مدام از سوی هر شخص یا رسانه‌ای در معرض اتهام نباشند و شبهه‌ای در خصوص دارایی هایشان وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان بر ضرورت همکاری همه مسئولان در قوای مختلف برای اجرای صحیح و دقیق این قانون تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
قانون رسيدگي به دارايي مسئولين هرچه زودتر بايد عملي شود
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۱:۰۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای رئیسی کاندیدبودین خیلی شعارمیدادین که اگه رای بیارم خیلی کارمیکنم خالا که قدرت شماازرئيس جمهور بیشتره ببینیم چکای برای مردم بااین همه گرانی انجام میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به مردم رحم کنید
United States of America
raha
۰۶:۰۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای رئیسی حرفهایت بسیار شیرین است و به دل مینشیند باعث شد دو ثانیه دلخوش بشیم حتی اگه بتونیم قوه تخیلمون رو بر مبنای این حرفها بکار بیندازیم میتوانیم مدت زمان بیشتری دلخوش باشیم در صداقت و مرد عمل بودن شما هیچ شکی نیست جناب رئیسی ولی کار گرونیها از این حرفها گذشته دیگه جوری شده اگه ساعت و لحظه ای جنسی گران نشود زمان برامون به سختی میگذره پس هرچی گرونتر بهتر گرونی برامون از عادت روزمره گذشته خیلی فراتر شده تبدیل به یک اصل و واولویت اول زندگیمون شده مسؤلان توجه داشته باشند که اگر جلوی گرانی را بگیرند زندگی بسیاری از مردم فلج خواهد شد ما عاشق گرانی و گرانتر شدن هرچه بیشتر اجناس و اقلام مصرفی مورد نظر مردم بخصوص نیازهای ابتدایی مثل خورد و خوراک دارو پوشاک و مسکن هستیم زنده باد گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدواریم این گفته ها در حد حرف نباشد و به آن عمل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید و باید و باید شفافیت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولله بعضی ازمسولین باید ازخجالت اب بشن برا چیاستخدام شدن اگه نتونن گرونیها رو کنترل کنن ما سنمون رفت عمرمون رفت جونیمون رف ن زن داریم ن کارداریم ن بچه داریم ن شغل داریم گرونی داره بیدادمیکنه واقعا ک متاسفم برای مسولینی ک وجدان ندارن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا که اراده کرده اید و اومدید وسط میدون در چشم دوست ودشمن مطمئن باشید حامیان شما همان مردم بشدت عصبانی از گرانی و تورم و بیکاری و فساد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخاطرگرونیهای اخیر حانوادمون ب فکرمهاجرت به کشورهای همسایه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
موفق باشی سید
Iran (Islamic Republic of)
خسته و ناامید
۲۱:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خواهشا زودتر عملیاتی کنید. بیش از یکسال هست که فقط در حد حرف و شعاره!
باور کنید دیگه از زندگی کردن خسته و ناامید شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای رییسی بسم ا...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
باسلام.انشالله با جدیت تمام در پی حل مشکلات اقتصادی برخیزید چون که واقعا ما تحت فشار بی پولی و بیکاری وگرانی و افزایش قیمت ساعتی در یکسال گذشته از روی پدر و مادر خود واز روی خانواده خود شرمنده شدیم.جناب آقای رییسی با اخلاگران بازار در هر صنفی اگر برخورد قاطع صورت نگیرد اوضاع همین است.مردم به شما و اجرای قانون امیددارند.شماروبخدا و برای رضای خدا فکری به حال مافقرا بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
محب الرضا
۱۹:۳۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
قیمتهای تمامی اجناس و اقلام هر روز روبه تورم و افزایش
است و قدرت خرید مردم رو به زوال!
سید جان شما را سوگند به روح مطهر حضرت رضا تدابیر فوری و انقلابی بیاندیشید تا امید مردم به زندگی بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا که هر روز یه چیزی گرون میشه شما مسئولین هم هیچ کاری نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا پدرتو بیامرزه حاج آقا مگه شما کاری کنید، بخدا از گرانی و گرفتاری به مرگ خودمون راضی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ریاست محترم قوه قضائیه سلام خداقوت.
حاج آقا مشکل مملکتمون دلال بازیه،توهمین مشهد که حضرتعالی توفیق خدمت در بارگاه ملکوتی امام رئوف ع را داشتین،اطراف خیابان امام خمینی ره مقابل باغ ملی یک عده دلال فقط دنبال بالا بردن قیمت دلارهستن که متاسفانه بعضی هم بیگانه هستن،لطفا دستگاه قضا باشدت وباجدیت برخورد کند.از دادستان محترم مشهد میخوام باقدرت انقلابی برخورد کند.دلال ها از زالو بدترن ذره ای انسانیت اگه باش میرن سمت تولید نه دلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه خودرو را برای نمونه ورود کنید آقای رئیسی پارکینگ های آنها راببینید پراز خودرو اما با کمبود قطعات اما به انبارهای آنها درسراسر کشور هم مراجعه کنید ببینید تمام نواقص آنجا دپو شده من یک انبار دار شرکت ایرانخودرو هستم و میبینم چطور دارند خبر سازی میکنند این اسمش مسلمانی واسلام نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت به شما
اگراطلاعات شمادقیق تربود خیلی بهتربودنام پارکینگ ها وانبارهارااعلام می کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای رئیسی ما هر روز این مشکل را داریم
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت بر رئیس توانمند قوه قضاییه من خواهش می کنم از ارگانهای امنیتی و امین خود تقاظا کنید برای شما یک تحقیق کاملی را در مورد علل گرانی مواد غدایی به شما تحویل بدهند که مشخص شود مثلا" پیاز که توسط کشاورز فروخته شده 1500 تومان چگونه شد 13000تومان ایا بخشهایی از جهاد کشاورزی در این گرانیها و دلال بازیها نقش دارند ایا کسانی دیگر با هدف دیگری در این گرانیها نقش دارند؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سید بزرگوار جان ملت به لبشان رسیده از فقر و تورم و بیکاری و سفر ه های خالی و.....
Germany
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
امید وارم مثل قبلیها فقط حرف نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
رسیدگی کنید قیمت ها در بسیاری ازکالاها سه تا 4برابرشده است چگونه دستگاه های نظارتی اقدامی انجام نمی دهند مامنتظریم جناب آقای رییسی ومطمئننیم شما با اخلال گران برخورد خواهیدکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ازجناب اقای ریسی واقعا خواهشمندم تدابیری بی اندیشیدکه آنهایی که حق مردم عزیزایران راخوردن و متواری هم هستن را پیداکنیدبه سزای اعمالشان برسید باتشکر ازجناب اقای ریسی وجناب اقای ریسی ای کاش زودتر ازاین ریس قوه قضایه میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
منظورتان خاوری است این غیر ممکن است چون اراده ای برای گرفتنش نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سید عزیز : مردم از افزایش تورمی و وحشتناک قیمتها به تنگ آمده اند/شما را قسم میدهیم به جدتان دستور فوری و عاجل دهید تا رسیدگی شود و متخلفین و مردم آزاران دستگیر و محاکمه شوند
United States of America
behzad
۱۶:۵۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسئول محترم من پارسال یه ساینا ثبت نام کردم اون وموقع 37 میلیون تومن بوده که تحویلش ماه دیگس امروز همون ماشین شده 56 میلیون تومن آخه خدا راضیه من کارگر از پارسال تا الان چقدر پس انداز کردم که بتونم این ماشین بخرم -مصرف کننده هم هستم نه دلال -پیش کی بریم دردمون بگیم -جناب حجت الله رئیسی شما کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنده ی خدا نفست از جای گرمی درمیاد 80 درصد ملت برای نون شب
مونده اند . شما گلایه از گران شدن ساینا می کنید.
خوش به حالتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرفهای مردم پسند خوب است اگر کاری از دستتان بر می اید عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای رئیسی عزیز عمل کنید تو رو خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای رئیسی انشالله عمل کنید .
Turkey
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیسی انشا اله مشکلات را نجات خواهد داد خدا قوت
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکلاتو نجات بدن .یا مردمو ازدست مشگل سازها نجات بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تثبیت قیمتها یی که می گویید!! باکدام قیمت؟؟!! قیمت سال ۹۶ یاگرانی های سال ۹۷ و۹۸؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اي كاش حرفي هم از 7200 داوطلب بلاتكليف استخدامي كادر اداري قوه قضاييه از سال 96 تاكنون به ميان ميامد.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
ریسی رسیدگی از شما حمایت از مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسولان بايد بيرون ازساختمان ادارات مشكلات مردم راحل كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
شعار تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا قیامت
آخرین اخبار