نوبخت گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدر احیای صندوق ذخیره فرهنگیان است.

روابط عمومی// صندوق ذخیره فرهنگیان احیا می شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد میزان تحقق بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالی در سال ۹۷ اظهار کرد: اگرچه تمام رقمی که در بودجه پیش‌بینی شده بود، تحقق پیدا نکرد، اما به دلیل استحقاق آموزش و پرورش و ضرورتی که وجود داشت، پرداخت به آموزش و پرورش ۱۰۸ درصد بود، یعنی ۸ درصد بیش از آنچه قانون مقرر شده بود.

 وی در مورد فرهنگیان افزود: بر‌اساس آنچه که آموزش و پرورش به سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش داده، میزان مطالبات فرهنگیان حدود ۹۳۴ میلیارد تومان بود و همان طور که قول داده بودم، قبل از هفته گرامی داشت مقام معلم، این امر پرداخت شود، انجام شد و اگر مطالباتی باقی‌مانده باشد، دولت خود را موظف می‌داند با اولویت، نسبت به تأمین این مطالبات اقدام کند.


بیشتر بخوانید: سوابق شغلی سید رحمت الله اکرمی سرپرست جدید وزارت امور اقتصادی و دارایی


 نوبخت در پاسخ به این سؤال که آیا رقم میزان مطالبات فرهنگیان مشخص است، ادامه داد: آنچه اعلام شده برای سال گذشته، همان ۹۳۴ میلیارد تومان بود که ما پرداخت کردیم، اگر تعاریف دیگری از مطالبات و پرداخت‌ها وجود داشته باشد، با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توافق کردیم که کارگروهی تشکیل شود و آن‌ها را محاسبه کنند. دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد.

 نوبخت با اشاره به بودجه سال ۱۳۹۹ ادامه داد: اگر ما بتوانیم تعریف اعتبارات هزینه‌ای برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را از آنچه که در عُرف به عنوان پرداخت حقوق تعریف می‌شود، جدا کرده و آن را به عنوان سرمایه‌گذاری تلقی کنیم، باید بتوانیم آن‌ها را به عنوان نوعی اعتبارات تملک دارایی‌های انسانی و سرمایه‌ای تعریف کنیم.

نوبخت در پایان درمورد رویکرد دولت نسبت به احیای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدر احیای این صندوق است.

انتهای پیام/

دولت در استیفای حقوق فرهنگیان به هیچ‌وجه کوتاه نخواهد آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
آخرین اخبار