سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت:مجموع کشفیات قاچاق در استان ۵۴ درصد رشد داشته است.

مبارزه جدی با قاچاق کالا می تواند به رونق تولید کمک کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسن جعفری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند به رونق تولید کمک کند لذا دستگاه‌های مربوطه جدیت بیشتری در این خصوص اعمال کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۶۸ جلسه با ۱۵۱۶ مصوبه در کمیسیون و کارگروه‌های اصلی برگزار شده که نسبت به سال ۹۶ از نظر تعداد جلسات، ۲۹ درصد و از نظر تعداد مصوبات ۲۷ درصد کاهش داشته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع کشفیات مضنون به قاچاق در سال ۹۷ از نظر ارزش ریالی، ۲،۸۹۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ماقبل آن، ۵۴ درصد افزایش داشته است و بیشترین سهم دستگاه‌های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با ۸۴ درصد و مرزبانی با ۶.۵ درصد بوده است.

جعفری افزود: همچنین تشکیل ۳۵۴۳ پرونده با ارزش ریالی ۳۴۵ میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی استان نیز انجام شده است و از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده نسبت به سال ۹۶، ۳۸ درصد و از نظر ارزش ریالی، ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷، ۳۵ درصد از مجموع جرایم تعیین شده برای پرونده‌های تعزیرات حکومتی به مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۶ درصدی رو به رو بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی طی سال ۹۷، ۳۲۶۶ پرونده منجر به محکومیت شده است که ارزش ریالی آن ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و نسبت به سال ۹۶ از نظر تعداد پرونده، ۳۹ درصد افزایش و از نظر ارزش ریالی ۵۵ درصد کاهش داشته است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

 جدیت بیشتری باید در مقابله با قاچاق داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.