رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: تمدید پروانه‌های چرای دام در نیشابور امسال به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

صدور الکترونیکی پروانه‌های چرای دام در نیشابور

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی اصغر سهلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: این روش موجب کاهش هزینه‌های رفت و آمد، سوانح ناشی از ایاب و ذهاب دامداران و جلوگیری از ازدحام بهره برداران در منابع طبیعی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین صدور مجوز‌های بهره بردای از معادن، تخصیص زمین بهره بردای از محصولات فرعی جنگل‌ها و مراتع نیز به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: عشایر نیشابور با جمعیت بیش از ۴۰۰ خانوار حدود ۸ درصد دام سبک این شهرستان را دارا هستند.

سهلی افزود: با توجه به احتمال آتش سوزی در مراتع عشایر باید در پیشگیری و گزارش به موقع تخلفات آتش سوزی در مراتع همکاری کنند.

وی تصریح کرد: به همین منظور وسایل و تجهیزات اطفای حریق در مراکز بخش‌ها با اولویت مناطق حفاظت شده مستقر شده است.

مهدی نور بخش رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: ورود دام بیش از تعداد مجاز پروانه عشایر به مناطق امن حفاظت شده از مهم‌ترین چالش‌های محیط زیست این مناطق است.

وی ادامه داد: بی شک همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول برای ساماندهی و نظارت بر ورود عشایر و زنبورداران به پناهگاه حیات وحش حیدری امر مهمی است.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور خواستار توجه جدی به مسئله واکسیناسیون دام‌های عشایر و سگ‌های گله و لزوم ضد عفونی آبشخور‌های حیات وحش برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین حیات وحش و دام‌ها شد.
 
انتهای پیام//م.ن
 

پروانه چرای دام الکترونیکی صادر می شود

برچسب ها: محیط زیست ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.