عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:مجلس اجازه تغییر قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهد.

مجلس اجازه تغییر نرخ بنزین را به دولت نمی‌دهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه اقدام دولت برای تغییر نرخ بنزین آن هم در شرایط کنونی کشور به‌هیچ عنوان به صلاح نیست اظهار داشت: مجلس اجازه تغییر قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس مشکلات اقتصادی و معیشتی که به‌ویژه در ماه‌های اخیر فشار‌های زیادی را به مردم تحمیل کرد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به اعتقاد بنده در این برهه از زمان، افزایش قیمت بنزین مشکلات و چالش‌های جدیدی را در جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم اقدام دولت برای تغییر در قیمت حامل‌های انرژی بر اساس قانون برنامه توسعه را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: دولت طبق قانون مصوب مجلس باید بر اساس تورم هر ساله، نسبت به افزایش نسبی نرخ بنزین اقدام می‌کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت در ۵ ساله اخیر از تغییر در نرخ حامل‌های انرژی و بنزین خودداری کرده است اظهار داشت: در سال‌هایی که کشور با تورم پایینی مواجه بود نیز دولت هیچ تلاشی برای ایجاد تغییر در نرخ سوخت از خود نشان نداد.

عباسی جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه‌جویی در مصرف بنزین را از مزایای هدفمند کردن نرخ حامل‌های انرژی بر اساس تورم سالانه دانست و افزود: از دید مجلس و بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی، فعلاً شرایط برای افزایش قیمت بنزین مساعد نیست.

وی افزایش افسار گسیخته قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی، بخش حمل و نقل و خدمات را از جمله تبعات منفی اقدام دولت برای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ خواند و گفت: مجلس افزایش قیمت بنزین را فعلاً به صلاح مردم و کشور نمی‌داند و با آن مخالفت می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس هرگونه پیش‌دستی و پیش‌داوری در مورد تصمیم نهایی دولت برای ایجاد تغییر در قیمت بنزین را منطقی ندانست و اظهار داشت: آن‌چه که در اینجا مسلم و واضح است این است که مجلس بر اساس مصلحت فعلاً به دولت اجازه تغییر قیمت بنزین را نمی‌دهد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ف

مجلس اجازه تغییر قیمت بنزین یا سایر حامل‌های انرژی را به دولت نمی‌دهد

برچسب ها: قاچاق ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.