رئیس دادگاه بخش هشجین خلخال از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز و متجاوز به میراث فرهنگی در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، باقر نریمانی، رئیس دادگاه بخش هشجین خلخال افزود: بدنبال گزارش‌های واصله مبنی بر حفاری‌های شبانه مناطق دارای آثار فرهنگی و باستانی این منطقه توسط غارتگران و متجاوزان به مناطق تاریخی و دارای میراث ملی منطقه، با صدور دستور قضایی از سوی این دادگاه مبنی بر اذن ورود به منزلی در شهر هشجین، ماموران انتظامی موفق به کشف حفاری غیرمجاز و حرفه‌ای شدند.

وی اظهارداشت: هر چهار شخص به اتهام ارتکاب بزه حفاری غیرمجاز به قصد غارت آثار فرهنگی تاریخی با اخد قرار تامین کیفری از نوع وثیقه بلحاظ عجز از تودیع وثیقه بازداشت و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات بوده و بزودی رای و حکم قضایی مقتضی در خصوص متهمان پرونده حفاری غیر مجاز صادر خواهد شد.

رئیس دادگاه هشجین همچنین افزود: سارق حرفه‌ای این منطقه هم که دارای چند پرونده سرقت در دادگاه هشجین بود با تلاش و همت فرماندهی انتظامی شهر هشجین دستگیر و با صدور قرار تامین کیفری از ناحیه قاضی پرونده بازداشت شد.

نریمانی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و کاهش جرایم سرقت در جامعه به تمام پرونده‌های با موضوع سرقت در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ح

کشف حفاری غیرمجاز و حرفه ای در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.