مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری طرح ضیافت الهی در ۳۰۰ بقعه متبرکه و اماکن مذهبی استان خبر داد.

اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس در نشست خبری طرح ضیافت الهی، گفت: بیش از ۳۰۰ بقعه و ۴ هزار مسجد، حسینیه و امام زاده در سطح استان فارس غبارروبی شده است.

وی با بیان اینکه امسال برنامه افطاری ساده در ۱۱۰ بقعه از موقوفات استان توزیع می شود، افزود: ۴۵ محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی استانی و شهرستانی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان برپا می‌شود.

موسوی از اعزام ۹۶ مبلغ غیر بومی از شهر مقدس قم به شیراز خبر و ادامه داد: مبلغان اعزامی غیر بومی مسلط به زبان‌های مختلف خارجی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین برگزاری مراسم جزء و ترتیب خوانی قرآن کریم در ١٢٩ بقعه متبرکه و برگزاری جلسات تفسیر قرآن در ١١٥ بقعه را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام ماه رمضان ذکر و اظهار کرد: شب رحلت حضرت خدیجه (س) نیز برنامه‌ای تحت عنوان "خدیجه مادر امت" در ۴۶ بقعه متبرکه در شب دهم ماه رمضان برگزار می‌شود.

موسوی برپایی غرفه‌های مشاوره، برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن کریم در سطح شهرستان‌ها و برگزاری ۲۵ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در ماه مبارک رمضان اعلام کود.

حجت‌الاسلام رحیم صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در ادامه این نشست وجه تمایز اجرای طرح ضیافت الهی امسال را نسبت به سال‌های قبل، برگزاری جلسات تفسیر در قالب ١١٥ جلسه عنوان کرد.

وی به حضور مبلغین غیربومی و آشنا به زبان‌های مختلف بین‌المللی از امروز تا پایان ماه رمضان در استان هم اشاره و تصریح کرد: این مبلغین برای استقبال از گردشگران خارجی در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه مستقر خواهند شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین یادآور شد: حرکت خوبی برای تربیت مبلغین بومی و آشنایی آن‌ها با زبان‌های خارجی انجام شده که امید است طی یک تا دو سال آینده از آن‌ها در خود استان استفاده شود.
انتهای پیام/چ

طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه فارس

برچسب ها: رمضان ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.