مسابقات المپیاد شایستگی محور هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ایلام با رقابت بین ۳۵ هنرجو در مرحله استانی با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

برگزاری المپیاد دانش آموزی شایستگی محور در ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حشمت اله وردی معاون آموزش متوسطه استان با حضور در محل اجرای مسابقات و بازدید از نحوه اجرای این مسابقات گفت: مرحله اول المپیاد شایستگی محور با رقابت بین ۲۲۲ هنرجو در مرحله منطقه‌ای برگزار گردید که در نهایت ۳۵ هنرجو به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود:از این تعداد ۲۸ هنرجوی پسر و ۷ هنرجوی دختر باهم به رقابت پرداختند که در نهایت ۳ هنرجو با نام‌های محمدرضا طاهادر رشته حسابداری از هنرستان آیت‌الله بروجردی، امیر حسین ایرامی دررشته ساختمان از هنرستان آیت الله خامنه‌ای، امیر حسین خلف زاده در رشته مکانیک خودرو از هنرستان امام خمینی (ره) شهرستان ایلام در آزمون مرحله استانی مورخ ۹۸/۰۲/۱۴ به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه افزود: این آزمون در ۳ رشته (حسابداری، ساختمان، مکانیک خودرو) و در ۳ حوزه امتحانی در مرکز استان برگزار گردید.

اله وردی هدف از برگزاری مسابقات المپیاد شایستگی محور را در بین هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ترویج و ایجاد نگرش حرفه‌ای در سطح ملی، سنجش میزان کیفیت آموزش‌های تخصصی ارائه شده در سطح استان، توسعه و تعالی رشته‌های مختلف شاخه فنی و حرفه‌ای، توانمند سازی و مشارکت هنرجویان در سطوح مختلف، تقویت شوق یادگیری و یاددهی برای تعالی هنرجویان و هنرآموزان، آگاهی و شناخت جامعه در خصوص ظرفیت موجود در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جذب هنرجویان دانش آموخته هنرستان‌ها در مشاغل مرتبط دانست.

شایان ذکر است مرحله کشوری این المپیاد به میزبانی استان خراسان رضوی در اواخر خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ع

مسابقات المپیاد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در ایلام برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.