خجسته پور گفت: پیوند بین دانشگاه و جامعه، بین دانشگاه و دولت و بین دانشگاه و حاکمیت، نیاز امروز جامعه اسلامی ما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسس امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در در آیین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان گفت: امروز دستیابی به راهکار‌های تاثیر گذار و کاربردی توسعه، از ضروریات است و می‌توان گفت امروز همگان این انتظار را دارند که توسعه‌ای در خور شان مردمان ایران اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: توسعه بدون تکیه بر کاری علمی و عقلانی امکان پذیر نیست و اگر می‌خواهیم رشد و توسعه را داشته باشیم، باید از اقدامات علمی و برپایه عقلانیت حمایت کنیم.

خجسته پور تصریح کرد: بهترین مکان و زمان برای استفاده از اقدامات عقلانی و علمی، دانشگاه و اساتید ارزشمند آن است. پیوند بین دانشگاه و جامعه، بین دانشگاه و دولت و بین دانشگاه و حاکمیت، نیاز امروز جامعه اسلامی ما است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و با بیان اینکه پیوند دانشگاه و دولت راهکاری موثر در این امر است اضافه کرد: راه حل مشکلات اقتصادی امروز کشور نیز اقدامات علمی و دانش بنیان است و بهبود اقتصاد نیازمند آن است که امروز از ظرفیت دانشگاه ها، اساتید و هیئت‌های علمی و دانشجویان سرآمد آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: راه حل علمی به طور قطع در دانشگاه‌ها و کُرسی‌های علمی به دست خواهد آمد، شاید این راه حل‌ها در کتب مختلف موجود باشد، اما ایجاد حلقه واسط بین صاحبان ایده‌ها و صاحبان صنایع و بانکداری است که می‌تواند راهگشا باشد.

معاون استاندار سمنان هم چنین گفت: در استان سمنان این آمادگی وجود دارد تا با عقد تفاهم نامه‌های مطلوب بین دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر با استانداری سمنان، به راه حل‌های موثر در تمامی زمینه‌های مورد نیاز استان، دست یابیم.

وی ابراز اشت: هر ساله در دانشگاه ها، پایان نامه‌ها و مقالات بسیار علمی، تخصصی و مطلوب تولید و تهیه می‌شوند که می‌توانیم با سوق دادن آن‌ها به سمت کاربردی شدن مطالب، به بازگشایی گره‌ها و مشکلات استان کمک شایانی کنیم.

خجسته پور عنوان کرد: به طور قطع دانشگاهی که دانشجویان آن احساس نا امنی نداشته باشند و اساتید و هیئت علمی آن احساس استقلال داشته باشند، می‌توانند در تولید علم و ارائه راهکار‌های علمی موفق باشند.

انتهای پیام / گ

آیین سپاس و نکوداشت اساتید دانشگاه سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار