سلطانی نژاد گفت: تاریخ نهایی راه اندازی بازار آتی سکه هنوز مشخص نیست، اما به زودی این بازار راه اندازی خواهد شد.

تاریخ راه اندازِ بازار آتی سکه در ابهامبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از صداو سیما؛ حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا با اشاره به تعطیلی بازار آتی سکه  اظهار کرد: بازار آتی سکه برای مدت کوتاهی تعطیل و توقفی ایجاد شد تا بتوانیم این بازار را با شکلی جدید و با نظرخواهی از همه سیاستگذاران و فعالان بازار طلا به گونه‌ای که منافع ملی  رعایت شود، راه اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ نهایی راه اندازی بازار آتی سکه  هنوز مشخص نیست، اما به زودی این بازار راه اندازی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: دیر به فکر بازار نابسامان سکه افتاده ایم!


مدیر عامل بورس کالا درباره صندوق‌های کالایی در بازار سرمایه گفت: این صندوق‌ها صندوق‌هایی هستند که کالا‌ها را تبدیل به دارایی استاندارد می‌کند و کسانی که به دنبال یک بازار نظام‌مند برای کالا هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

سلطانی نژاد افزود: افرادی که می‌خواهند در بازار‌های کالایی سرمایه گذاری کنند می‌توانند به صورت شفاف منابع خود را به مدیر صندوق بسپارند و آن مدیر به طور تخصصی در بازار‌های کالایی سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها از نوسانات بیهوده در بازار کالا جلوگیری می‌کند و جذب نقدینگی را به همراه دارد که این نقدینگی به سمت بازار‌های رسمی جذب می‌شود و قابل کنترل است.

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به این که ۴ صندوق در بورس کالا فعال شده است، گفت: حجم این صندوق‌ها به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و این صندوق‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای جذب نقدینگی دارد.

سلطانی نژاد درباره صندوق‌های طلا نیز گفت:​ این صندوق‌ها به طور خاص در بازار طلا فعالیت می‌کند و یکی از ریسک‌های مهم را که در بازار فیزیکی طلا وجود دارد و آن بحث جعل است، پوشش می‌دهد.

وی گفت: این صندوق‌های طلا هزینه مبادلاتی کالا را نیز کاهش می‌دهد و با توجه به این که مبادلات در این نوع بازار‌ها شفاف صورت می‌گیرد می‌تواند بازار‌های رسمی را به صورتی تنظیم کند که همه از آن بازار تبعیت کنند.

انتهای پیام/

تبدیل کالا‌ به دارایی استاندارد با صندوق‌های کالایی در بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
f
۱۲:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام چرا بانک مرکزی فروش سکه نداره و کاری برای ما مطلقه نمیکنن.
آخرین اخبار