تابش گفت: شش ماه قبل تغییر قیمت کالاها را به دستگاه‌های متولی انعکاس داده و از آنها خواستیم برای تأمین این اقلام اقدام کنند.

رصد روزانه قیمت ۹۲ کالا در سازمان حمایت/مردم در مقابل گرانفروشی با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو جوان، عباس تابش معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به حمایت توأمان این سازمان از حقوق مصرف کننده و تولید کننده اظهار کرد: برای کسب سهم بیشتر از بازار، افزایش تولید و راهکار‌های قدیمی جوابگو نیست امروزه برای کسب سهم بیشتر از بازار، تولید بر اساس سلایق و خواست مشتری حرف اول را می‌زند و سازمان حمایت در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان از طریق ارتباطی که با بازار مصرف دارد سلایق و خواسته‌های مشتریان را از راه‌های مختلف به تولیدکنندگان منتقل می‌کند و تولید کنندگان با تولیدی که در جهت سلایق مشتریان انجام می‌دهند، موجبات رضایت مشتری را فراهم می‌آورند این باعث حمایت از تولید همزمان با حمایت از مصرف کننده می‌شود.


بیشتر بخوانید: ساماندهی شبکه توزیع و تقویت تولید راهکار مقابله با گرانی


وی  بیان کرد: در سازمان حمایت، اولویت بر حمایت از حقوق مصرف‌کننده است. این سازمان روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد می‌کند و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود، سپس بر اساس تغییرات قیمت چه از لحاظ کمبود کالا چه مازاد آن به تمام مراجع تولید، سیاستگذاری و مصرف اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در خصوص وظیفه این سازمان نیز اظهار کرد: وظیفه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایجاب می‌کند که شش ماه قبل از تغییر قیمت در کالا با تحلیل‌های کارشناسی و با رصد بازار به صورت مکتوب به واحد‌های تأمین کننده امکان تغییر در قیمت این اقلام را انعکاس بدهد. در خصوص اقلامی مانند گوشت، پیاز و شکر هم سازمان حمایت با دستگاه‌های متولی مکاتبه کرد و احتمال تغییرات را گزارش داد و گفته شد برای تأمین این اقلام اقدام شود، ولی عدم توجه به تأمین این اقلام باعث گله مندی مردم شد.

وی تصریح کرد: بحث گران‌فروشی نیز مطرح است که عده قلیلی از تحولات و تنش‌های اقتصادی استفاده می‌کنند. وظیفه دیگر سازمان حمایت، برخورد با این افراد است و از مردم خواهشمندیم با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش بدهند. در خرید کالا‌ها مردم باید مطالبه فاکتور کنند، زیرا معیار سنجش گران فروشی فاکتور است.

انتهای پیام/

  سازمان حمایت روزانه قیمت ۹۲ کالا را رصد می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقاي معاون به جاي صحبت و سخنراني به فکر مردم باشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلی از این گرانی ها کار خود دولت هست
Germany
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
شکر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه ماکاراني و خرماهست؟
آخرین اخبار