الفت گفت: جامعه مدنی، سمن‌ها و رسانه‌ها می‌توانند موجب به حرکت در آوردن چرخ محتوای پیشگیری باشند.

مصادیق جامعه مدنی عامل به حرکت درآمدن چرخ محتوای برنامه‌های پیشگیری/ سمن‌ها نیرویی برای مبارزه با فساد هستندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست با اعضای هدایتگران این معاونت اظهار کرد: سمن‌ها می‌توانند به عنوان نیرویی برای مبارزه با فساد باشند و به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی ادامه داد: باید توانایی استفاده از این ظرفیت به منظور تحقق اهداف قوه قضاییه را در کارشناسان دستگاه قضایی ایجاد کنیم.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه به کارگرفتن ظرفیت سمن ها، هنر و توانایی می‌خواهد، گفت: باید ادبیات و فرهنگ سمن‌ها را خوب بشناسیم تا با هم در یک جبهه مبارزه علیه فساد و پیشگیری از وقوع جرایم قرار بگیریم.

الفت همچنین با تاکید بر استقاده از ظرفیت رسانه، گفت: متاسفانه گاهی رسانه را دشمن و نقطه مقابل خود تلقی می‌کنیم، در حالی که دیگر کشور‌های دنیا از این ظرفیت به خوبی در مسیر تامین منافع ملی بهره می‌برند.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود فاسدین اقتصادی حتی سازمان‌های مقابله یا پیشگیری کننده را با رسانه تهدید می‌کنند و با استفاده ابزاری از مصادیق جامعه مدنی سعی در حفظ موقعیت و مقاصد خود دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر قدرت جامعه را پشت برنامه هایمان قرار دهیم، موفق خواهیم شد. چون جامعه را با جبر و در حالت بی اطلاعی نمی‌توان مکلف کرد رفتار به خصوصی داشته باشد.

الفت در بخش دیگری از سخنانش گریزی به لایحه منع خشونت علیه زنان زد و گفت: انتقاداتی به این لایحه در قوه قضاییه وارد شده است، البته باید هدف از تصویب چنین لوایحی در درجه نخست، تقویت بنیان خانواده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار