جعفری گفت:پاساژ‌های مرکز شهر قم به تجهیزات اطفا حریق مجهز نیستند،بنابراین سیستم اعلام و اطفا حریق باید در پاساژ‌ها نصب شود.

   به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قم گفت:پاساژ‌های در مرکز شهر قم کمترین امکانات اطفا حریق را دارند و بسیار ناایمن هستند و در صورت بروز حادثه، تخریب و تلفات بسیاری برجای خواهد گذاشت.

وی افزود: این پاساژ‌ها به تجهیزات اعلام و اطفا حریق مجهز نیستند و هر لحظه امکان اتفاق وجود دارد و مهار آن با این شرایط بسیار مشکل است بنابراین سیستم اعلام و اطفا حریق باید در پاساژ‌ها نصب شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم تصریح کرد: روش اصولی این است که شیر‌های هیدرانت در جلوی پاساژ‌ها نصب شود جعبه‌هایی در جلوی هر پاساژ که مخصوص آتش نشانی است تعبیه گردد و لوله‌هایی به اندازه همان محیط در جلوی هر پاساژ قرار گیرد تا از همان نقطه جهت خاموش نمودن آتش اقدام صورت گیرد.

جعفری یادآورشد: غالب شعب بانک‌های استان، سیستم اعلام حریق خود را به آتش نشانی متصل کردند، اما متأسفانه تعداد آلارم (زنگ) خطای آن‌ها بالا است که اکثراً بعد از ساعت ۱۲ شب بعد هم این اتفاق می‌افتد، مأموران زحمتکش آتش نشانی به محل مربوطه می‌روند و بر می‌گردند البته اخیراً با شورای هماهنگی بانک‌ها مکاتبه‌ای جهت مرتفع شدن این مشکل انجام شد.

انتهای پیام/ح

پاساژ‌های قدیمی قم در معرض خطر آتش‌سوزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار