دبیرکل شورای توریسم قطر تأکید کرد دوحه برای شهروندان کشورهایی که با این کشور دشمنی دارند، روادید صادر نمی‌کند.

مقام قطری خطاب به ۴ کشور محاصره‌کننده: دوحه برای دشمنانش روادید صادر نمی‌‎کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت تریبون، اکبر البکر، دبیرکل شورای توریسم ملی قطر با اشاره به درخواست مصری‌ها برای ورود به این کشور گفت دوحه برای دشمنان قطر روادید صادر نمی‌کند.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع کردند. این کشور‌ها قطر را به تامین مالی ترویسم و حمایت از ایران متهم کردند و با وجود رد این اتهامات از سوی دوحه، تدابیر تنبیهی ضد قطر به اجرا گذاشتند و دوحه را تحت محاصره اقتصادی قرار دادند.

به نوشته وب‌سایت تریبون، گرچه با شروع تنش سیاسی بین دوحه و کشور‌های محاصره‌کننده، شهروندان بحرین، امارات و عربستان مجبور به ترک قطر شدند، شهروندان مصری که بزرگترین اقلیت در قطر محسوب می‌شوند، همچنان در این کشور حضور دارند و بخش زیادی از نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند.

اکبر البِکر روز یکشنبه در جریان یک سخنرانی درباره تقویت صنعت توریسم این کشور اعلام کرد دوحه از این پس به مصری‌ها اجازه ورود به قطر را نمی‌دهد. وی در این باره تأکید کرد: «ما برای دشمنانمان روادید صادر نمی‌کنیم. آیا آن‌ها به ما اجازه می‌دهند به کشورشان برویم؟ خیر. پس چرا ما باید به آن‌ها اجازه ورود بدهیم؟ همه چیز دو طرفه است».

وی همچنین خطاب به این چهار کشور محاصره‌کننده افزود: «هنگامی که شما آغوش‌تان را برای قطر باز کنید، قطر حتی با گرمی بیشتری آغوشش را می‌گشاید. اما اگر با قطر دشمنی کنید، آن نیز با شما همانند یک دشمن رفتار می‌کند.

پس از دو سال تنش سیاسی بین این چند کشور عربی، سخنان دبیرکل شورای توریسم ملی قطر، نخستین اظهارات یک مقام رسمی این کشور درباره عدم اجازه ورود شهروندان مصری به قطر است.

قطر جمعیتی نزدیک به ۲.۷ میلیون نفر دارد و بنابر آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲۰۰ هزار شهروند مصری در این کشور اقامت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، مصر ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار