نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که انسان با صبر و نماز می‌تواند از بحران‌های زندگی عبور کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز با رویکرد شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز، افزود:   انسان در دوران زندگی با انواع مشکلات مواجه می‌شود و خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که انسان با صبر و نماز می‌تواند از بحران‌های زندگی عبور کند.

امام جمعه بوشهر با استناد با نظرهای روانشناسی و جامعه‌شناسی برای مقابله با بحران‌های زندگی بیان کرد: در عرصه روانشناسی و جامعه شناسی یک گزاره علمی وجود دارد که نخستین تقابل انسان در برابر بحران‌ها، شکستن است.

وی، صبر را تلخ‌ترین موضع‌گیری انسان در مقابل مشکلات و بحران‌ها دانست و افزود: نخستین نسخه خداوند برای مقابله با بحران‌ها و مدیریت آن صبر است؛ صبر و پایداری انسان‌ها را از خاکریزهای سخت عبور می‌دهد و به موفقیت می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نماز انسان را به منبع قدرت الهی متصل می‌کند، گفت: یکی از عواملی که در بحران‌ها انسان را کمک می‌کند روزه‌داری است زیرا که روزه انسان را در برابر مشکلات، و صبوری توانمند می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر هم گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئولیت‌های خود را در مورد فرهنگ نماز مرور کنند و تلاش کنند دراین بخش در تراز اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند.

سعید زرین فر افزود: در چهارمین اجلاس استانی نماز در استان بوشهر ۷۶ اثر شامل مقاله، شعر، داستان، کلیپ و نرم افزار با موضوع شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز به دبیرخانه فرستاده و ۱۹ اثر برگزیده شد.

در این مراسم از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

نخستین نسخه خداوند برای مقابله با بحران‌ها و مدیریت آن صبر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.