عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران مازندران گفت: ۶۰ درصد حوادث سالانه کشور مربوط به حوادث ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید هادی ساداتی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارگران مازندران با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی کشور بر اثر حوادث ساختمانی است، گفت: ۶۰ درصد حوادث سالانه کشور مربوط به اینگونه حوادث  بوده که ۴۷ درصد این حوادث منجر به فوت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۳۵۲ تدوین و در مجلس به تصویب رسید، اما به دلیل چالش‌ها و مشکلاتی وسنگ‌ اندازی‌هایی این قانون اجرا نشده است افزود: هم اکنون ۱۵۰ تا ۱۶۰ انجمن ساختمانی به صورت پراکنده در کشور در حال فعالیت هستند که سهم مازندران از این تعداد ۱۹ انجمن است.

ساداتی از زیر پوشش نبودن بیمه تامین اجتماعی برخی مشاغل انتقاد کرد و گفت: داربست بندها، مقنی‌ها و شیروانی‌ها مشمول طرح بیمه نیستند در حالی که صددرصد واحد‌های ساختمانی در استان‌های شمالی با ایرانیت و شیروانی پوشیده شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ نیز تامین اجتماعی به بهانه تبدیل کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای به کارت‌های هوشمند را دست آویزی برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی قرار داده است افزود: حوادث ناگواری برای کارگران ساختمانی در یکسال گذشته اتفاق افتاد، اما به علت کم کاری تامین اجتماعی، خانواده‌های این کارگران بدون پشتوانه مانده و مشکلات فراوانی برای آنان بوجود آمده است
انتهای پیام/س
 
 

۶۰ درصد حوادث سالانه کشور مربوط به حوادث ساختمانی است

برچسب ها: حوادث ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.