بهرامن با اشاره به انحراف سرمایه های سرگردان به سمت خودرو و ارز گفت: معدن مقصد مطمئنی برای سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

معدن مقصد مطمئنی برای سرمایه‌‌گذاران داخلی/ معدن‌های کوچک باید احیا شوندمحمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تحریم های وضع شده، منتهی به این چندسال نمی شود بلکه بیش از ۳۰ سال است که تحریم هستیم، باید با بهره گیری از فعالان اقتصادی، سیاست ها را طوری برنامه ریزی کنیم که به صادرات ۲ میلیارد دلاری نزدیک شویم.

بهرامن  افزود: اکثر برنامه‌های اقتصادی کشور‌ بر اساس تغییرات و تحولات قیمت نفت شکل می‌گیرد و  با توجه به اینکه ایران اکنون درگیر تحریم‌های نفتی است، بهترین نقشه راه برای مقابله، توجه به معدن و صنایع وابسته به آن است، چرا که کشور در این زمینه از ظرفیتهای خوبی بر خوردار است. 

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: بخش دولتی باید نگاه خود را به بخش خصوصی بیشتر کند تا از طریق سرمایه های در گردش  به رونق تولید نزدیک شویم و از طرف دیگر اقتصاد را عاری از نفت کنیم.  ما به نسل‌های امروز بدهکار هستیم و این موضوع  زمانی از بین می رود و جبران می‌شود که ثروت‌ موجود را در جهت توسعه کشور به کار بگیریم.


بیشتر بخوانید: نقشه راه معدن جدی ترین اولویت وزارت صنعت


وی ادامه داد: عمده سرمایه سرگردان کشور در حال حاضر به سمت خرید و فروش خودرو، ارز و ... منحرف شده است و اکنون زمان آن است که با تبلیغات و برنامه های متنوع، فضایی جذاب را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم و این اعتماد را بوجود آوریم که معدن مقصد جذاب‌ و مطمئنی برای سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

بهرامن با اشاره به اینکه توسعه معادن با توجه به مناطق معدنی خوبی که در ایران وجود دارد باید در دستور کار قرار گیرد اظهار کرد: معادن کوچک با ظرفیت کم باید احیا شود تا در کنار ایجاد اشتغال، زمینه  برای پیشرفت معادن بزرگ فراهم شود. معدن به دلیل ارزش افزوده بالا و  گستردگی  می تواند اکثر مواد اولیه تولیدکنندگان و صنایع کشور نظیر خودروسازی، فولاد، کاغذ و ... را تامین کند.

 

انتهای پیام/

ضرورت احیا معادن کوچک با ظرفیت کم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنام خداوند جل جلاله : برای شروع هر کاری اول باید با مهندسین ایمنی باتجربه و کمیته حفاظت از کار وکارگر مشاور کرد و سپس با خرید و نصب تجهیزات و لوازم ایمنی آتش نشانی و کمکهای اولیه و ایمن سازی استاندارد نصبت به مکانهای کارگاهی و استفاده هر روزه تمام وقت از مهندسین ناظر های ایمنی بهداشتی و محیط زیستی تا پایان هر کار و پروژه ایی و هماهنگی های لازم با مهندسین ناظرهای با تجربه هر فعالیتی مانند مهندسهای معدن یا ساختمان ابنیه یا عمران و غیره و مهندسین زمین شناسی و خاک شناسی و استفاده از امکانات پیشرفته و مهندسی برای هر کارگاه و پروژه های عملیات اجرایی تا که انشاءالله شاهد حوادث جبران ناپذیر نباشیم و حق و حقوق کارگران و کارمندان پروژه های کارگاهی و معادن نصبت به مشاغل سخت و زیان آورشان را سر وقت پرداخت کنید و همه را بیمه کنید و همچنین کارگاهایتان را. . والسلام و صلوات التماس دعا. اول ایمنی و ایمن سازی بعد کار با استفاده کامل از تجهزات استاندارد ایمنی بهداشتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا کنه مشکلات حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
همینجوریش کل طبیعت رو نابود کردید هر جا میری میبینی کوه رو نابود کردند اکوسیستم رو از بین بردند که مثلا معدن گچ یا آهک یا .. بزنند تازه میخواند رونقش هم بدند اینجوری دیگه تا چند سال دیگه باید خواب طبیعت رو ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر پیشنهادات ایشان ، همان راه خام فروشی را (که در تولیدات دیگر انجام می شده ) ادامه دهد ، به این کار ، تولید نمی گویند !
بنابراین ، یکی از شاخصه های اصلی رونق تولید ، تغییر رویه خام فروشی میباشد ! خواه تولیدات معدنی باشد خواه تولیدات کشاورزی و یا ،،،،،،،،،
آخرین اخبار