پسر آشنا با در دست داشتن اپل آیدی زن جوان قصد اخاذی و اجرای نقشه شوم داشت که دستش رو شد.

پایان تهدید‌های شوم پسر آشنا برای زن جوانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: آخرین روز‌های فروردین ماه امسال زن جوانی به نام منیژه پای در اداره پلیس فتا تهران گذاشت و از ماجرای تهدید شوم یک مزاحم پرده برداشت.

وی افزود: زن جوان در اظهاراتش عنوان کرد که چندی قبل یک گوشی اپل خریدم و بعد از چند روز احساس کردم یک نفر به اطلاعات شخصی گوشی موبایلم دسترسی پیدا کرده تا اینکه مرد ناشناسی با ارسال اطلاعات و تصاویرم پیشنهاد دوستی شوم را مطرح کرد و تهدید کرد اگر خواسته‌اش را اجرا نکنم اقدام به انتشار تصاویر شخصی ام می‌کند و در سناریوی دیگر در خواست پول کرد.

رییس پلیس فتا تهران افزود: ماموران در تحقیقات ابتدایی از زن جوان پی‌بردند که اپل آیدی گوشی موبایل منیژه را یکی از بستگانش فعال کرده است و این در حالی بود که زن جوان هیچ شکایتی از پسر جوان نداشت و تاکید داشت که به او اعتماد دارد و این اخاذی و پیشنهاد شوم از سوی او صورت نگرفته است.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در حالیکه زن جوان تاکید داشت پسر آشنا در این ماجرا نقشی نداشته است، تیم پلیسی با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی عامل این مزاحمت اینترنتی شدند.

وی اظهار داشت: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه فرهاد را دستگیر کردند و وقتی منیژه پیش روی پسر جوان قرار گرفت مشخص شد که وی همان پسر آشنا که از بستگانش است دست به این مزاحمت شوم زده است.

سرهنگ کاظمی گفت: پسر جوان پس از دستگیری ادعا کرد پس از اعتماد منیژه و ساخت اپل آیدی برای گوشی موبایلش وسوسه شدم و تصمیم به اخاذی و ارتباط دوستی با او گرفتم که پشیمانم.

توصیه پلیسی

سرهنگ تورج کاظمی در پایان گفت: هنگام فعال کردن اپل آیدی گوشی بهتر است از سایت شرکت سازنده و مکان‌های مناسب و افراد مطمئن استفاده کنید و هیچگاه گوشی را دراختیار افران ناصالح قرار ندهید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
این رفتارهای نابخردانه بیشتر شبیه دشمنی است تا دوستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب شد گفتید تا این رفتارهای نابخردانه را با دوستی اشتباه نگیرم.
آخرین اخبار