معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از بهره مندی ۱۰ هزار و ۷۰۹ مددجوی استان از خدمات مشاوره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: به ۱۰ هزار و ۷۰۹ مددجوی تحت حمایت در استان خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی در دو سطح پیشگیری از بروز مشکل و رشد و اعتلای سبک زندگی اسلامی و درمان‌های روانشناختی ارائه شده است.
 
وی افزود:یکی از برنامه‌های مهم این نهاد ارائه خدمات مشاوره به مددجویان به منظور ارتقاء سطح آگاهی و ایجاد زمینه‌های توانمندی، پیشگیری و حفظ سلامت روانی مددجویان است.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: کارشناسان مشاور پس از بررسی وضعیت خانواده ها‌ی تحت حمایت و شناسایی مشکلات روحی، روانی، اجتماعی، عاطفی و تربیتی برنامه‌های مشاوره و راهنمایی تخصصی مورد نیاز آنان را تدوین و ارائه می‌کنند.
 
کوچکی افزود:خدمات مشاوره و راهنمایی فردی سال گذشته به ۵ هزار و ۶۳۶ مددجو در زمینه اختلالات رشدی، خلقی، ارتباطی، مشکلات خانوادگی و زناشویی، تحصیلی، اضطراب، افسرگی، وسواس، اعتیاد، سلوک، شغلی و آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است.
 
وی گفت: ۵ هزار و ۷۳ مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی با هدف پیشگیری از بروز مشکل در زمینه سلامت اجتماعی و معنوی، مهارت‌های زندگی، سبک فرزندپروری، تاب آوری، ازدواج درست و آگاهانه، آشنایی با عوامل موثر در تحکیم نهاد خانواده، ایجاد انگیزه اشتغال در زنان سرپرست خانوار و بهداشت روانی سالمندان بهره‌مند شدند.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: به منظور تحکیم بنیان خانواده و بهبود شرایط زندگی کارگاه‌های آموزشی با هدف پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد برای ۱۰۹۵ مددجو در سال گذشته برگزار شد.

کوچکی افزود: با بررسی‌های وضعیت تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت ۱۲۰ دانش آموز دارای افت تحصیلی در زمینه پیشرفت تحصیلی مشاوره شده و ۴۴ دانش آموز که ترک تحصیل کرده بودند، به تحصیل بازگشتند.
 
وی گفت: ۱۳۹ هزار و ۷۵۶ نفر در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
 
انتهای پیام/آ
 
 

۱۰ هزار و ۷۰۹ مددجوی مازندرانی از خدمات مشاوره بهره مند شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.