معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت آنکارا و مسکو در نظر دارند تعدادی از نظامیان خود را در مناطقی از سوریه که تحت کنترل نیرو‌های مورد حمایت آمریکاست، مستقر کنند.

معاون اردوغان: روسیه و ترکیه نیرو‌های خود را در تل ریفعت مستقر می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فواد اکتای، معاون رجب طیب اردوغان، گفت آنکارا و مسکو در نظر دارند تعدادی از نیرو‌های نظامی خود را در منطقه تل رفعت سوریه مستقر کنند. این منطقه تحت کنترل نیرو‌های کرد سوری ی‌پ‌گ (یگان مدافع خلق) است که از حمایت آمریکا برخوردار هستند.

اکتای در گفتگو با شبکه «کانال ۷» گفت: «طبق توافق پیشین، ما باید در آنجا متوقف می‌شدیم؛ اما اگر حملات ادامه یابد وضع تغییر خواهد کرد. در حال بررسی این مسئله را با روسیه هستیم».

او در ادامه افزود: «نیرو‌های نظامی ترکیه به عملیات در امتداد مرز‌ها ادامه خواهند داد تا همه تهدیدات برای امنیت این کشور از میان برود».

این بیانیه تنها یک روز پس از اعلام وزارت دفاع ترکیه مبنی بر کشته شدن در مجموع چهار سرباز ترکیه‌ای و زخمی شدن دو نفر در حملات کرد‌ها منتشر می‌شود. روز گذشته، وزارت دفاع ترکیه در آنکارا اعلام کرد اعضای پ‌ک‌ک روز شنبه با پرتاب چندین گلوله خمپاره از شمال عراق به داخل خاک ترکیه، سه نظامی این کشور را کشتند.

این وزارت‌خانه با اشاره به چندین حمله خمپاره‌ای به پایگاهی نظامی در استان مرزی هاکاری ترکیه، از بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش در واکنش به این اقدام خبر داد.

همچنین بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه، در پی حمله افراد مسلحِ یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه، یک افسر ترکیه‌ای کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. این وزارتخانه روز گذشته ضمن تایید این خبر اعلام کرد در پاسخ به حملات انجام شده و در چارچوب حق دفاع از خود، پایگاه‌های یگان‌های مدافع خلق بمباران شد.

اظهارات معاون اردوغان در حالی مطرح می‌شود که مقامات روس هنوز در مورد بیانیه ترکیه اظهار نظر نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار